בתי החולים הדסה ושערי צדק ממשיכים להתחרות על לבן של היולדות הירושלמיות. על הפרק: קמפיין שטוען כי התינוקות שנולדים בבית החולים הדסה הם הכי מתוקים.

בואו להצטרף לעמוד של "ידיעות ירושלים" בפייסבוק

בימים האחרונים העלו בשערי צדק קמפיין פרסומי שנועד למשוך מטופלות חדשות ובו הכריזו בבית החולים כי "שניים מכל שלושה תינוקות בירושלים נולדים אצלנו".



בהדסה לא נשארו חייבים והוציאו פרסום מתחרה שאומר כי "בהדסה נולדים התינוקות הכי מתוקים. עובדה".

אין זו הפעם הראשונה שבתי החולים הירושלמים מתחרים זה בזה באמצעות גימיקים שיווקיים שונים במטרה לשכנע את היולדות בעיר לבחור ללדת במוסד הרפואי שלהם.

בעבר הציעו בתי החולים הטבות עבור היולדות במימון נסיעות לחדר הלידה, חנייה לבעלי כלי רכב וימי החלמה על חשבון המוסד הרפואי. במקרים אחרים אף ארגנו בבתי החולים קורסים מיוחדים לנשים, כנסים והשתלמויות ואף הוקם מועדון לקוחות שנועד ללוות אותן לפני ואחרי הלידה. במשרד הבריאות הורו לבתי החולים להפסיק את שיטת ההטבות בטענה שהיא מנוגדת לחוק.

התחרות בין המוסדות הרפואיים, שהתחדשה לאחרונה, מתרכזת דווקא ביולדות משום שבתי החולים מקבלים מהמדינה תשלומים נאים על הלידות, שעומדים סביב ה-11 אלף שקל ללידה רגילה ויכולים להגיע לכ-100 אלף שקל ללידת פג.