בית המשפט יבדוק: האם חברת סלקום גבתה מיליונים עבור שירות שאינו קיים? בבקשה לאישור תביעה ייצוגית נגד חברת הסלולר, שהוגשה השבוע לבית המשפט המחוזי בירושלים נטען שהתשובה לשאלה חיובית ועל כן יש לחייב את החברה בפיצויים של 17 מיליון שקל. הטענה המרכזית: סלקום גובה מדי חודש מלקוחותיה תשלום על שירותי גיבוי, אך לא מספקת אותם בפועל.

בואו להצטרף לעמוד של "ידיעות ירושלים" בפייסבוק

בתביעה, שהגיש תושב ירושלים דוד נגר באמצעות עו"ד אייל אבידן, טוען הלקוח כי בחודש מאי 2012 פנה אליו נציג של חברת הסלולר והציע לו לרכוש 'שירותי גיבוי' לנתונים השמורים במכשיר הסלולרי שלו תמורת שישה שקלים בחודש.



שנה לאחר מכן, לדבריו, התקלקל מכשיר הטלפון שלו, וכשהגיע נגר אל מוקד השירות של החברה כדי לתקנו, הוא הוזהר שבגלל התקלה יצטרכו לאתחל מחדש את המכשיר. כמו כן הובהר לו שהצעד הזה עלול לפגוע בזיכרונות השמורים במכשיר, לרבות הפרטים של אנשי הקשר, הודעות הטקסט, תמונות ועוד.

התובע לא התרגש, מאחר שידע שהוא שילם לחברה בשנה אחרונה סכום חודשי על שירות לשמירת נתונים, אך אז התברר לו שלא יוכל לשחזר את התוכן המחוק משום שלא התקין בסמארטפון שלו אפליקציית גיבוי מתאימה. לטענתו, הוא לא התבקש מעולם להתקין את האפליקציה ואיש לא עדכן אותו על הצורך בה.

"יובהר ויודגש - המבקש לא הופנה עד לקלקול המכשיר לאפליקציה ולצורך בהתקנתה, או לצורך לבצע גיבוי בכוחות עצמו כדי לקבל את השירות שבעבורו שילם. סלקום לא ראתה לנכון להודיע לו על כך במשך שנה שלמה. למעשה, המשיבה ידעה יפה לגבות ממנו כספים מדי חודש בחודשו במשך שנה, אך לא טרחה להודיעו שהכספים הללו משולמים לריק", כתב עו"ד אבידן בתביעה.

נגר ביקש מבית המשפט להכיר בתביעה שהגיש כתביעה ייצוגית, מתוך הנחה הנסמכת על הדוחות הבורסאיים של סלקום שלפיה כ־25 אלף מלקוחות סלקום רכשו שירות גיבוי תכנים בסיסי - אך לא זכו לקבל אותו בשל מה שמוגדר בתביעה "מחדלי החברה".

בסלקום סירבו להגיב.