צילום: מתוך הפייסבוק למרות המחאות החוזרות ונשנות, נדמה שמחירי המזון באוניברסיטה העברית מסרבים לרדת. למרות שאגודת הסטודנטים הוציאה מחירון מוצרים תחת פיקוח בעקבות מחאה קודמת – התוצאות בשטח עדיין מאכזבות, לטענת הסטודנטים.

מחאה נגד מסלול מיוחד לחרדים ב'עברית
המסגד של האוניברסיטה
כל הסיפורים גם בסלולרי: הורידו את האפליקציה החדשה של mynet

"כואב לי לראות שאנשים קונים סנדוויצ'ים כל הפסקה והם לא יודעים שמגיע להם לקבל אותם בחצי מהמחיר שהם משלמים", מספר זיו שלגי, סטודנט שנה שלישית למדע המדינה ומזרח תיכון. לטענתו, הוא בדק את מחירון המוצרים בפיקוח של האגודה וגילה שהמרחק בין הכתוב לבין המציאות גדול מאוד.



"פניתי בפייסבוק לאגודת הסטודנטים וביקשתי לדעת מה קורה עם המחירים בקפיטריות. או שאין את המוצרים שבפיקוח, או שיש חלק, או שהם בכלל מוסתרים. כשביקשתי מאגף הרווחה של האגודה את החוזה הקיים עם הקפיטריות, הפנו אותי מנציג לנציג ובעצם די נפנפו אותי".

על פי המידע שנמסר לשלגי, אגודת הסטודנטים מוציאה שני סיבובי בדיקה בשבוע בקפיטריות. בבדיקה נרשמים דוחות על מה שיש או אין בכל קפיטריה, ומפעיל שלא עומד בדרישות נקנס. "ביקשתי לראות מה יוצא מהדוחות האלה ומה הקנס", ממשיך שלגי, "אבל נציג הרווחה סיפר לי שיש לו רק ערימה ענקית של דוחות שנאספים אצלו והוא מעביר אותם לחברת הנכסים שאחראית על השכרת הקפיטריות למפעילים".

האוניברסיטה אמנם נתנה לאגודה אחריות על תחום האכיפה, אבל בשביל קנסות יש צורך בהעברת דוחות ותלונות של סטודנטים לחברת הנכסים, ורק אז מחליטים אם לתת קנס או לא. עד כה, לא הוגשו קנסות כלל. "בחלק מהקפיטריות לא תלוי בכלל המחירון תחת פיקוח. ביקשתי פעם לחמנייה בשישה שקלים, כפי שמצוין במחירון, ואמרו לי שאין. הציעו לי לחתוך לחצי לחמנייה שעולה 14 שקלים ואז לשלם 6 שקלים", מספר סטודנט.

בשבוע שעבר גם התקיימה הפגנה קטנה בקמפוס. "רצינו להראות שהבנו שעושים עלינו קומבינה".