איור: ליאו אטלמן תגבור האכיפה מצד זכיינית הרכבת הקלה, קבוצת סיטיפס, הביא לגל של פתיחת תיקים נגד נוסעים בהוצאה לפועל.

התירוצים של המתגנבים לרכבת הקלה
קמפיין הנימוסים של הרכבת הקלה
כל הסיפורים גם בסלולרי: הורידו את האפליקציה החדשה של mynet

מדובר בנוסעים שנתפסו כשלא שילמו (או תיקפו את כרטיסיהם) אך גם לא שילמו את הדוחות במועד שנקבע להם. כעת נודע ל'בונוס' כי נגד חייבים שנתפסו וצברו חיובים מוגדלים נפתחו עד היום 160 תיקים בהוצאה לפועל. מתוך תיקים אלו נגבו עד כה חובות מ־50 נוסעים והשאר נמצאים בטיפול.



הסכום הגבוה ביותר שנגבה הוא 821 שקל. מדובר בתיק שטופל בהוצאה לפועל במסלול הרגיל והחייב שילם את החיוב (הקרן) בתוספת הוצאות גבייה, שכר טרחה וריבית פיגורים. בסיטיפס הצהירו השבוע כי בימים הקרובים תוציא הזכיינית מכתבי התראה לחייבים נוספים. פעילות הגבייה המוגברת היא שלב נוסף ביוזמה שהחלה לפני כחודשיים, שכללה קמפיין הסברה, רענון כללי התיקוף ומניעת השתמטות מתשלום.

בנוסף לתגבור מערך האכיפה והפקחים סיטיפס מפעילה בתוך הרכבות מערך נרחב של פיקוח ואכיפה הכולל גם אמצעים טכנולוגיים מתקדמים, שמטרתם לגלות את אלו שאינם מתקפים את הכרטיס במכונות המוצבות בקרונות.

סיטיפס: "רוב רובם של הנוסעים משלמים ומתקפים את הכרטיס כחוק. הרכבת הקלה פועלת בירושלים כבר ארבע שנים, וכיום כל הנוסעים מכירים את כללי התשלום והתיקוף. עם זאת קיימים גם כאלה שמתחמקים מתשלום. מדובר בעבריינים שמבקשים לנסוע ברכבת הקלה בחינם, בניגוד לחוק ועל חשבון ציבור הנוסעים המשלמים".