מתפללות בכותל זעמו על רב הכותל בערב ט' באב לאחר שהחליט לא לאפשר אפשרות של ישיבה על כיסאות בעזרת הנשים.

מי אמר: "הכותל המערבי אינו קדוש, הוא רמאות"?
כל הסיפורים גם בסלולרי: הורידו את האפליקציה החדשה של mynet

במהלך התפילות נכנסו סדרנים לעזרת הנשים כשחלקן במהלך התפילה וביקשו מהן לפנות את הכיסאות בטענה שאסור לשבת על כיסא במהלך התפילה, אלא יש לשבת על הרצפה.



הנשים המבוגרות ניסו להסביר לסדרנים שאינן יכולות לשבת על הרצפה אך ללא הועיל – כלל הכיסאות נאספו וננעלו בחדר הסמוך. בעקבות התקרית עם הסדרנים חלק מהמתפללות עזבו את המקום באמצע.

יש לציין שגם בעזרת גברים רוב הכיסאות נאספו אך הונחו בצד, ומי שרצה יכול היה להמשיך לשבת על כיסא.

בין השוהות במקום הייתה הפעילה החברתית חגית צחי, נכדתו הרב יוסף קפאח ז"ל, מחשובי הרבנים בארץ בשנות ה-20 של המאה הקודמת, שנקלעה לעימות עם הסדרנים לאחר שסירבה לקום.

בתגובה, הסדרנים איימו כי אם תמשיך בסירובה הם יזמינו משטרה. לדברי צחי, מנהג הישיבה על הרצפה הינו אשכנזי במקור שלא מקובל בהכרח על עדות המזרח ובמשפחתה מקובל לשבת על כיסאות וזאת לפי פסיקה של סבה.

תגובת הקרן למורשת הכותל המערבי: "פינוי הכיסאות ברחבת הכותל המערבי אינה בגלל בעיה דתית. זו דרישה בטיחותית ממשטרת ישראל לפנות את הכיסאות בעת אירועים המוניים.

"גם בערב תשעה באב נדרשו אנשי הקרן ממפקד משטרת הכותל לפנות את הכיסאות. לאור זאת, שהסדרנים הגיעו כשעה אחרי צאת השבת הם נאלצו לפנות את הכיסאות בשעה מאוחרת הן מעזרת הגברים והן מעזרת הנשים.מתפללים ומתפללות שישבו על כסאות לא היה צריך להקימם, ואם נעשה כך על ידי הסדרנים, הקרן מתנצלת על כך ותפיק לקחים".

ממשטרת ירושלים נמסר כי באירועים המוניים ברחבת הכותל המערבי, מטעמי בטיחות ובתיאום עם הקרן למורשת הכותל מפונים מרבית כסאות הפלסטיק מרחבת הכותל המערבי העלולים להוות סכנה ממשית בעת אירוע חריג. עם זאת, מקפידים כי ישארו מספר כסאות למתקשים.