צילום: מהאלבום הפרטי אביה של הכלה מאסון ורסאי מנהל בחודשים האחרונים מאבק משפטי נגד חברת הביטוח 'הראל' בדרישה שתכסה חובות רפואיים בסך 75 אלף דולר. האב, חיים יוסף, נדרש לשלם על ניתוחים וטיפולים רפואיים שעבר בארה"ב בזמן שביקר את בתו קרן, שירדה בינתיים מהארץ. לטענתו, חברת הביטוח מסרבת להשתתף בתשלומים ובינתיים חובותיו הולכים וגדלים.

עוד על האסון:
ממה נפטרה אמו של החתן?
מהם הסכומים שנקבעו לנפגעים?

בפברואר השנה טסה משפחת יוסף לארה"ב, לבקר את קרן ובעלה דרור, שגרים כיום בלאס וגאס. יוסף רכש מחברת הראל פוליסת ביטוח עבורו ועבור אשתו ובתו אורלי. לדבריו, יום לפני פקיעת הפוליסה האריכו בני המשפחה את הטיול עד 25 ביוני. אורלי שבה ארצה מוקדם מהצפוי, באפריל, ודיווחה על כך לחברת הביטוח.



במהלך שהותו בלאס וגאס התגלתה אצל יוסף פריצת דיסק שחייבה אשפוז בבית חולים מקומי ושני ניתוחים לאחר מכן. לטענתו, הוא עדכן את חברת הביטוח על השינוי במצבו הרפואי ועל הצורך בטיפול, וכשחזר ארצה הגיש לחברה את המסמכים הרפואיים וביקש החזר כספי. אך להפתעתו הבקשה נדחתה והיה עליו לממן מכיסו את כל ההוצאות הרפואיות.

לדברי האב, מבירור הנסיבות עולה כי בעת רכישת הפוליסה איחד נציג השירות מטעם סוכנות הנסיעות 'אידאל טורס' את התיקים של שלושת בני המשפחה, וכשהבת חזרה וביטלה את הפוליסה שלה הופסק כנראה גם הביטוח של הוריה – אף שהם שילמו עד לתאריך המיועד לחזרתם ארצה. עוד ציין יוסף שגם סוכנות הנסיעות אישרה להם שהוא לא קיצר את פוליסת ביטוח הבריאות שלו.



כעת מנהלת משפחת יוסף תכתובות עם חברת הראל באמצעות עורכי הדין אתי ליבמן־אפעים ואסף פוזנר. לטענת עו"ד ליבמן־אפעיים, "הנימוק לסירובה של חברת הראל שגוי עובדתית. התנהלותה של חברת הביטוח, כמו גם של סוכנות הנסיעות שמכרה ליוסף את פוליסת הביטוח, חמורה במיוחד לאור התעלמותן מפניות חוזרות ומפורטות שבהן ביקש להסביר את טעותה של החברה. בימים אלה אנו בוחנים את המשך צעדנו המשפטיים בנושא זה".

גם על פציעתו באסון ורסאי יוסף עדיין מחכה לפיצוי. הוא שבר את הירך ונזקק בזמנו לניתוח מורכב ולשיקום ארוך. התביעה האזרחית שהגישו נפגעי האסון כבר בשנת 2004 עדיין נידונה בבית המשפט המחוזי בירושלים.

בסוכנות הנסיעות העדיפו לא להגיב.

חברת הראל: "המבוטח רכש פוליסה שאינה כוללת החמרה במצב קיים. מהדו"ח הרפואי שהועבר לחברה מבית החולים לא היה ברור אם הסיבה לניתוח היא בעיה קיימת ולא היתה ברורה הדחיפות בביצוע הניתוח. לצערנו המבוטח ומשפחתו התעלמו מפניות חוזרות ונשנות בכתב ובעל פה לחתימה על טופס ויתור סודיות והעברת סיכום אשפוז, ומסמך רפואי עדכני על מצבו כדי שנוכל לברר את נושא האחריות, לכן הודענו למבוטח שלא נשלם כל הוצאה עד שיאפשר את בירור הנושא.

"יתרה מכך, עם קבלת החשבונות מבית החולים בחודש יולי פנתה חברתנו ביוזמתה למבוטח על מנת שימלא טופס תביעת ביטוח ויחתום על ויתור סודיות. עם קבלת המסמכים עדכנו את עורך הדין שהתיק הרפואי הוזמן. בימים הקרובים אנחנו צפויים לקבל את התיק הרפואי מקופת החולים בארץ ואנחנו עושים מאמצים לקבל בהקדם את התיק הרפואי המלא גם מבית החולים מחו"ל. לאחר קבלתם ובחינתם תוכל החברה לקבוע אם הלקוח יהיה זכאי להחזר של הוצאות הניתוח".