צילום: shutterstock אלימות חסרת תקדים בבית ספר בדרום ירושלים: ילד שניסה לתקוף ילדים אחרים עם עיפרון, תלמיד כיתה א' שדקר אחרים עם זכוכית ואחים שהכו תלמיד כיתה ג' עד עילפון.

צפו: מאבטחי עיריית בית שמש תקפו מורות
מה קרה לתלמיד שספג מכות בכיתה?

הורי התלמידים מתלוננים כבר תקופה ארוכה על אלימות פיזית קשה בין הילדים ועל היעדר מענה מההנהלה לאותם מקרים. התלונות המגיעות מההורים מעידות על אובדן שליטה של המערכת החינוכית, עד כדי טיוח מקרי האלימות שאירעו בשבועות האחרונים.



אחד המקרים החמורים התרחשו בשבוע שעבר כאשר במהלך ההפסקה תלמיד כיתה א' רדף אחרי תלמידים עם שבר זכוכית שמצא בחצר, דקר אותם וגרם להם לשריטות.

השבוע האלימות נמשכה, כאשר זוג אחים הלומדים במוסד החינוכי הכו תלמיד כיתה ג' עד שהתעלף. במקרה אחר תלמידים הפשיטו את אחד הילדים בחצר המוסד החינוכי וגרמו להשפלתו. תלמיד אחר ניסה לדקור את חברו בעיניים באמצעות עפרון, בשעה ששהו בכיתה.

בבתי הספר בעיר קיימת תורנות של מורים המופקדים לפקוח עיניים על התלמידים בזמן ההפסקות, אך כנראה שאותם מקרים נותרו סמויים מעיני הצוות החינוכי.

"יש כאוס בבית הספר ולא נראה שהמערכת החינוכית לוקחת על זה אחריות", אומר אב לילד במוסד החינוכי. "לא יכול להיות שכל כך הרבה מקרים קורים בתקופה כל כך קצרה ואין טיפול יסודי. אם יש תלמידים שצריכים סיוע של פסיכולוגית הם צריכים לקבל את הטיפול באופן מיידי וטוב שיעשו את זה מוקדם, אבל בבית הספר אין פסיכולוגית. אנחנו כבר בשלב של הרמת ידיים. אומנם בית הספר קרוב לבית שלנו, אבל לא נמשיך בצורה הזו ונחפש לילדים שלנו מקום לימודים אחר".

כדי למנוע אלימות בבית הספר עובדים לפי שיטת הכרטיסים - כאשר תלמיד המשתמש באלימות מילולית מקבל כרטיס צהוב, ומי שמשתמש באלימות פיסית נרשם לחובתו כרטיס אדום. כמות גדולה של כרטיסים אדומים אמורה להביא להשעייתו של התלמיד מהמוסד החינוכי.

העירייה: הטיפול בבית הספר מובל על ידי מנהלת בית הספר והצוות הבין מקצועי בשיתוף המפקחת ותוך יידוע ההורים והכנסתם כגורם משמעותי בתהליכים החינוכיים והטיפוליים.

"מתוך שלושת המקרים שהובאו המקרה בו הכו זוג אחים תלמיד בכיתה ג' אינו מוכר, לעומת שני המקרים האחרים שמוכרים.

"הטיפול בתלמידים המעורבים הינו מקיף ומקצועי ומשלב גורמים רלוונטיים. בית הספר עושה וימשיך לעשות כל שביכולתו על מנת לסייע לתלמידים המעורבים במקרים ולהביא למקסימום מוגנות וביטחון בין כתלי בית הספר".