הנהג שעוכב. צילום: לירן תמרי

תאונת הדרכים הקשה שהתרחשה אתמול (שישי) בשעות הצהריים בה נהרגה ילדה כבת 4 באורח אנוש לאחר שרכב הסעות פגע בה וגרר אותה מספר מטרים בעת שרכבה על קורקינט, לא הפתיעה את תושבי רחוב רש״י שבשכונת מקור ברוך.

התושבים ברחוב מספרים כי פנו לעיריית ירושלים מספר פעמים עוד בזמן שנערכו במקום עבודות תשתית ושיפור נראות הרחוב רק לפני מספר חודשים. התושבים העלו דרישה לבנות ברחוב פסי האטה לאחר שלטענתם רכבים רבים נוסעים ברחוב בצורה פרועה.

״זו לא התאונה הראשונה ברחוב״ מספרת חנה תושבת השכונה ״כמה פעמים ביקשנו מהעירייה להתייחס עוד שבנו פה ולעשות פסי האטה ולא התייחסו אלינו. למה מחכים שיקרו עוד אסונות?״

רחוב רש״י בו אירעה התאונה:

יצחק חסון תושב השכונה אמר למיינט ירושלים כי ״כבר תקופה שאנחנו מבקשים לשים פסי האטה, אך לא מתייחסים אלינו. יש כאן רכבים שנוסעים במהירות גבוהה מאוד והמון משפחות עם ילדים קטנים. רק אתמול בלילה נסע כאן רכב במהירות מטורפת שלא תואמת את המהירות המותרת לנסיעה ברחוב״, הוא סיפר.

הקורקינט ברחוב רש"י עליו ככל הנראה רכבה הילדה. צילום: לירן תמרי

רחוב רש״י: 3 תאונות מתחילת השנה

על פי נתוני עמותת אור ירוק המבוססים על נתוני הלמ"ס ב-15 השנים האחרונות ארעו ברחוב רש"י בירושלים 31 תאונות דרכים עם נפגעים. בשנת 2018 שטרם הסתיימה, ארעו ברחוב 3 תאונות בהן נפגעו 5 בני אדם וזא לעומת השנים שקדמו לה 2016 ו- 2017 בהן ארעה ברחוב תאונה אחת בכל שנה ונפגע אחד בכל שנה

בעמותת אור ירוק ציינו כי "19 ילדים בני פחות מ-14 נהרגו בתאונות דרכים מתחילת השנה. ילדינו הם הדבר היקר לנו יותר מכל, המדינה וכל רשות מקומית צריכה לשים את הצלת החיים ושמירה על ילדינו בראש סדר העדיפויות. הילדים הם אוכלוסייה הנמצאת בסיכון מוגבר להיפגע בתאונות דרכים וצריך לעשות הכל על מנת להגן עליהם. פתרון פשוט, זול וקל לביצוע כמו פסי האטה המרסנים את מהירות המכוניות, באזורים בהם מסתובבים ילדים רבים, כמו בתי ספר, גני שעשועים ופארקים, מפחית את הסיכון לתאונות ב-40 % ויכול להיות ההבדל שבין חיים למוות".

מעיריית ירושלים לא נמסרה תגובה.