התחבורה הציבורית מתדרדרת. אילוסטרציה: אדווה חולי

דו"ח חדש של ארגון '15 דקות' חושף: ירושלים התדרדרה בדירוג שירותי התחבורה הציבורית. על פי דו"ח דירוג היישובים על פי שירותי תחבורה ציבורית שפורסם השבוע על ידי 15 דקות עולה כי ירושלים ירדה מהמקום ה-12 למקום ה-15. הערים: חיפה, תל אביב, בית שמש, טבריה, עפולה ואפילו אופקים נמצאים לפני ירושלים. מעלה אדומים וקריית אתא נמצאים מיד אחריה.

הדו"ח משווה את מידת הזמינות של התחבורה הציבורית בישובים בישראל ביחס לגודל האוכלוסייה. ממצאי הדו"ח מגלים פערים עצומים בין יישובים שונים בישראל.

שלוש הערים עם זמינות התחבורה הציבורית הגבוהה ביותר הם: ביתר עלית, נצרת עלית וטבריה. בכל הערים האלו מתגוררים מעל 20 אלף תושבים. יחד עם ירושלים, בתחתית הרשימה מככבות הערים: קלנסוואה, טייבה, באקה אל גרבייה, אום אל פאחם, נס ציונה, כפר קאסם וקריית מלאכי.

15 היישובים המובילים בהזדמנויות לעלות לתחבורה ציבורית. צילום: מתוך הדוח של הארגון

כזכור, לפני כחודש חתמו מנהיגי מחאת הסטודנטים בירושלים עם שר התחבורה ישראל כץ על מספר הסכמים לאחר שאיימו בהפגנה. בפגישתם הבטיח השר לפתור את בעיות הצפיפות, האיחורים ולטפל בעומסים באוטובוסים של הסטודנטים.

"ממצאי הדו"ח עולה כי ממשלת ישראל אינה משקיעה בתחבורה הציבורית ויוצרת פערים גדולים בין היישובים בישראל. התוצאה היא שהתושבים מוגבלים ביכולתם להתנייד לתעסוקה ולקבלת שירותים, ובכך מונצח הפער גם בתחבורה הציבורית בין אלו שידם משגת להתנייד ברכב פרטי ולבין אלו שידם אינה משגת", כך נכתב בדו"ח.

מייסד 15 דקות יוסי סעידוב אמר: "הדו"ח מאמת את מה שנוסעי התחבורה הציבורית בירושלים מרגישים: שירותי האוטובוסים כאן הולכים ומתדרדרים.  למרות השעות של מיליארדי שקלים בתחבורה הציבורית בירושלים, בתשתיות וברכבות קלות – הנוסעים בתחנות מחכים יותר זמן מאשר בתל אביב, טבריה ואופקים".