מעבר חציה. צילום: עמותת אור ירוק

בשנים האחרונות, לא רק הכביש מהווה סכנה לילדים הולכי הרגל אלא גם המדרכה. הסיבה לכך, היא כי על המדרכה נמצאים היום לא רק הולכי הרגל אלא גם רוכבי האופניים החשמליים והרגילים, רוכבי הקורקינטים החשמליים ועוד. מבדיקה של עמותת אור ירוק המבוססת על נתוני הלמ"ס בשנת 2017 ירושלים ובני ברק הן הערים הכי פחות בטוחות להולכי רגל שהם ילדים (גילאי 0-14).

בעשר השנים האחרונות (2008-2017) נהרגו 18 ילדים (0-14) בתאונות דרכים פי 3.5 מתל אביב בה נהרגו חמישה ילדים.

נתונים על נפגעים והרוגים של הולכי רגל ילדים בירושלים. צילום: מתוך הנתונים של עמותת אור ירוק

בעיר הבירה נפגעו 691 ילדים הולכי רגל בתאונות דרכים בעשר השנים האחרונות לעומת 371 בתל אביב.

משמרות זה"ב מסייעים לילדים. צילום: עמותת אור ירוק

באור ירוק מסבירים שכדי לעצור את המצב הנוכחי ולהחזיר את המדרכות להולכי הרגל, חייבים להפריד בין רוכבי האופניים והולכי הרגל באמצעות סלילת שבילים מיוחדים לרוכבי אופניים. בנוסף, יש להעביר סמכויות אכיפה לפקחים העירוניים בכדי שהם יוכלו לאכוף את החוקים הקיימים ולא לאפשר לכלי הרכב השונים להשתמש במדרכה ולסכן את המשתמשים, ומיוחד את הילדים שבהם.

ארז קיטה, מנכ"ל עמותת אור ירוק: "מדינת ישראל היא מקום שמסוכן ללכת בו ברגל כאשר ילדים הם אוכלוסייה שנמצאת בסיכון גבוה במיוחד. הצבת פסי האטה יכולה להציל את חייהם של הילדים ולכן משרד התחבורה והבטיחות בדרכים וראשי הרשויות חייבים לקדם את התקנתם בסביבת מוסדות החינוך ומקומות בהם מבלים ילדים רבים. מדובר בפתרון פשוט וזול אשר מרסן את מהירויות הנסיעה ועל ידי כך מפחית את הסיכון לתאונת דרכים באופן משמעותי".