סניף טיפת חלב נווה יעקב. צילום: פרטי

הורים בירושלים טוענים כי למרות שיש 33 תחנות של טיפת חלב בירושלים הם עדיין מתקשים לקבוע תור לילדיהם. הסיבה: הם נתקלים בשירות זימון תורים מסורבל עם זמינות נמוכה וזימון תורים לחודשים רבים קדימה.

מצב זה ייחודי לירושלים שכן בעיר, ׳טיפת חלב׳ אינה כפופה לקופות החולים אלא לעירייה שכיום לא מאפשרת זימון דרך האינטרנט או לטווחי זמן קצרים, בעוד שבשאר חלקי הארץ שירות זימון תורים הינו נוח ופשוט יותר

אורה ליאור אם לפעוטה אמרה לחדשות מיינט: "קביעת התורים לטיפת חלב מתארכת חודשים רבים. כשאני מתקשרת למוקד תמיד עונה אותו הבחור ומכאן עולה בי החשש שמוקד שלם שאמור לתת מענה לעשרות אלפי הורים מאיוש על ידי נציג שירות אחד. העירייה השכילה ופיתחה שירותים מקוונים רבים כדוגמת תשלום דו"חות והרשמה לגנים יהיה נכון להוסיף גם שירות של זימון תורים באמצעות אתר העירייה לטיפת חלב".

כאמור נושא טיפות החלב הוא קריטי לבריאות הפעוטות והילדים בעיר. זימון התורים הכרחי לעמידה בלוחות הזמנים של הטיפולים והחיסונים הנדרשים לילדי העיר. מצב זה הולך להשתנות החל מ-1.7 אז תיפתח האפשרות לקבוע תורים באמצעות אתר אינטרנט מה שיביא להקלה משמעותית להורים.

חברת המועצה, עינב בר-כהן ('התעוררות') מסרה: "כאמא התמודדתי באופן אישי עם הבעיה. הקושי לקבוע תורים משפיע באופן ישיר על בריאות ילדינו. המצב כיום, בו זמני ההמתנה ארוכים ביותר הן עבור התורים והן עבור המענה הטלפוני, הוא מצב שיש לשנותו לאלתר ובמהירות האפשרית. הפניות הרבות מההורים הבהירו לי כי מדובר בתופעה רחבה שיש לתקנה ויפה שעה אחת קודם. הגיע הזמן שנתקדם למאה ה-21 וניצור מערכת זימון תורים אלקטרונית. מדובר בשינוי קטן ופתרון פשוט שיובילו לשינוי גדול עבור ההורים וילדי ירושלים".

העירייה: "בשנים האחרונות חל גידול משמעותי במספר התינוקות בעיר. כדי להתמודד עם התורים הארוכים נקטה עיריית ירושלים במספר צעדים: הפעלת מוקד זימון לתגבור המענים הטלפונים הניתנים בתחנות טיפות חלב והכנסת מערכת זימון אינטרנטית החל מה- 1/7/18. מערכת זו אמורה לשפר משמעותית את הממשק לתושב באמצעות היכולת לזמן תור ישיר וללא המתנה".