הסניף בממילא | צילום: קותי פונדמינסקי

הבנק שלקח סיכון ממוחשב – וטעה: הסניף החדשני של 'פועלים דיגיטל' בשדרות ממילא נסגר לאחרונה, ואת מקומו תתפוס בקרוב רשת של בגדי הלבשה. סניף הקונספט, שהיה היחיד מסוגו בעיר, נפתח בהשקעה גדולה רק לפני כשלוש שנים. כעת משנסגר, לקוחותיו פוזרו בין הסניפים הקיימים של הבנק ברחבי העיר, ולכל לקוח 'דיגיטלי' אושר לבחור את הסניף שאליו יועבר כראות עיניו.

הסניף היה אחד מחמשת סניפי הדגל של פועלים דיגיטל הפזורים בארץ באזורים עסקיים מסחריים - ולא בשכונות. בתל אביב פועלים סניפים כאלה ברמת החייל ובאבן גבירול פינת נורדאו, וכמותם יש גם בגרנד קניון בחיפה ובקניון עופר ברחובות. הקונספט כלל עמדות לשירות עצמי ומספר מצומצם של עובדים שנתנו ייעוץ פיננסי וליווי טכנולוגי ללקוחות שלהם.

בסניפי הדיגיטל לא היו עמדות ישיבה לבנקאים והם הסתובבו ברחבי הסניף עם טאבלטים שבאמצעותם שירתו את הלקוחות. שעות הפעילות היו מורחבות עד שמונה וחצי בערב, וכן ניתן שירות בימי שישי עד הצהריים. הפעולות הבנקאיות בוצעו ללא נייר או מסמכים וכל האישורים והחתימות התבצעו במחשב, באפליקציות וכדומה. לקוחות הפרימיום שנמנו עם לקוחות הסניף עתיר הטכנולוגיה גם זכו להטבות מיוחדות, כגון עמלות נמוכות עבור ביצוע פעולות שונות.

לשאילתת 'בונוס' על הסיבות שבגללן נסגר הסניף לא ניתן מענה במסגרת תגובת הבנק, שמצידו מסר: "בנק הפועלים פעל כדי להבטיח שלקוחות הסניף שנסגר ימשיכו לקבל שירות, ובמסגרת זאת הועברו הלקוחות לכל אחד מסניפי בנק הפועלים הסמוכים באזור, בין השאר לפי העדפתם האישית. נציין כי במתחם ממילא נותר מכשיר לשירות עצמי לביצוע פעולות בנקאיות 24 שעות ביממה. לקוחות הבנק מוזמנים להמשיך לקבל שירות בכל אחד מ־16 סניפי הבנק בעיר ירושלים ולעשות שימוש בעשרות המכשירים לשירות עצמי שפרוסים ברחבי העיר, בנוסף לקבלת שירות במוקד הטלפוני, באתר האינטרנט ובאפליקציה".