מפלס החניונים בממילא. עבודה במקום רגיש. צילום: שלומי כהן

בעלי חניון קרתא, הצמוד לשער יפו, הגישו לעירייה בקשה להיתר שיאפשר להם להגביה את פיר המעליות בקומה נוספת, כדי שהחונים בחניון התת־קרקעי יוכלו להגיע ישירות למפלס של שער יפו. כיום המעליות מגיעות עד שדרת החנויות בממילא, סמוך לקפה ארומה, ומי שמבקשים להגיע לעיר העתיקה חייבים לעלות קומה נוספת ברגל.

בבקשה להיתר צוין כי תוספת הקומה למעליות תביא להנגשת השטח הציבורי הפתוח (שצ"פ) ברחבה שהוקמה ליד שער יפו. ברחבה הזו מתקיימים אירועים רבים, ובכלל זה ירידים למיניהם ופסטיבל עיר האורות.

אף שמדובר ביוזמה מבורכת שבאה לסייע לציבור הרחב, ובכלל זה לבעלי מוגבלויות, המתכננים יידרשו לערוך תיאום מיוחד מול אדריכל העיר בכל הקשור לאופי הבנייה בכניסות לפיר המעלית. המטרה: לקבוע את אופי הבנייה ואת החומרים שבהם ייעשה שימוש.

התוכנית הוכנסה לסדר היום של הוועדה המקומית בראשות סגן ראש העירייה מאיר תורג'מן, והיא תעלה לדיון ולאישור בשבוע הבא.

מגישת הבקשה היא חברת 'ריט 1', שמחזיקה בשנתיים האחרונות בבעלותה את חניון קרתא הפועל מתחת לשדרות ממילא וצמוד לשער יפו. ריט 1 קיבלה לידה את הבעלות על החניון לאחר שהזוכה במקום הראשון במכרז, חברת אלרוב בבעלות אלפרד אקירוב, נפסלה בידי הממונה על ההגבלים העסקיים. הממונה טען כי אקירוב מחזיק בשני חניונים נוספים בסמוך (חניון שדרות ממילא וחניון מלון מצודת דוד), מה שעלול ליצור מונופול חניה אזורי.