הדמית החניון הקטן לרכבת הקלה. הדמיה: צוות תכנית אב לתחבורה

הוועדה המחוזית לתכנון ובניה והוועדה המקומית ירושלים אישרה היום (יום ג') להפקדה תכנית להארכת קו הרכבת הקלה בנווה יעקב בחצי ק"מ נוספים וכן בניית חניון דו קומתי קטן לקרונות הרכבת הקלה וחניון יום תיפעולי לקווי האוטובוסים. סך כל ההארכה לנווה יעקב תהיה מעתה 3.5 ק"מ ובה 5 תחנות, אשר ישרתו את 40 אלף תושבי נווה יעקב וישפרו את מערך התנועה בכל העיר.

מנכ"ל צוות תכנית האב לתחבורה, זהר זולר, מסר כי הוספת החניון לרכבת הקלה ובניית חניון האוטובוסים בנווה יעקב יסייעו לפריסה יעילה של מערך התחבורה הציבורית וישפרו את השירות בשכונה ובכל רחבי העיר.

על פי התכנית, תוואי הקו האדום של הרכבת הקלה, אשר יועד להסתיים בתחנת לאה גולדברג, יוארך בכ-450 מטרים עד לדפו החדש, בו יחנו ויתוחזקו כ-13 רכבות מכלל צי הרכבות הקלות בעיר. חניון הקרונות המתוכנן יתפרס על פני כ-15 דונם ויהיה במבנה דו-מפלסי. בנוסף, התכנית כוללת הקמת חניון יום תיפעולי קטן לאוטובוסים, בתחום חניון הקרונות, אשר יחליף את החניון התפעולי הישן הפועל במקום כיום, ויאפשר חניה של 7 אוטובוסים בלבד.

כזכור, הקו האדום של הרכבת הקלה מגיע כיום עד לתחנת חיל האוויר בשדרות משה דיין שבשכונת פסגת זאב וצפוי לנוע בשדרות נווה יעקב לכל אורכן, עד רחוב לאה גולדברג. עבודות התשתית להארכת הקו בקטע זה כבר בוצעו ע"י חברת מוריה וכעת מקווים בצוות תכנית אב כי הנחת המסילות תתבצע בעוד כשנתיים על ידי זכיין הרכבת החדש, ובמקביל יימשכו עבודות ההכנה לתוספת החדשה לכיוון חניון קרונות נווה יעקב וכן בדרך להדסה עין כרם.

הקו האדום במתכונתו הנוכחית משרת כבר כ- 150 אלף נוסעים מדי יום והארכתו לשכונת נווה יעקב צפוייה לשרת כ- 40 אלף תושבים נוספים. בחלקו הדרומי מוארך הקו האדום לשכונות קרית היובל, קרית מנחם, צומת אורה ועד למרכז הרפואי הדסה עין כרם. בחלק זה צפוי הקו לשרת עוד כ- 70 אלף תושבים המתגוררים בתוואי.