קניון מלחה. צילום: google maps

חדשות קולינריות ממקום לא ממש צפוי: קניון מלחה. במהלך חודש דצמבר ייפתח בקומה השלישית בקניון מתחם אוכל קולינרי, שרבים מעסקיו יפעלו בעיר לראשונה. מדובר בפיילוט שיתקיים בקניון הירושלמי מקבוצת עזריאלי, ואם יצליח הוא יועתק לשאר הקניונים של הקבוצה.

המתחם, בגודל של 650 מ"ר, יכלול 15 דוכנים. השם מושיק רוט יפתח את הנקודה השנייה שלו בעיר עם רשת 'אייט'. כמו כן תיפתח במתחם נקודה של רשת Just Meat, שמתמחה בכריכי רוסטביף, סינטה ואנטריקוט. בנקודה נוספת תפעל רשת הפיש־אנד־צ'יפס John Lees וחנות תבלינים ופיצוחים ירושלמית - "ערמון וקינמון".

לראשונה תגיע לעיר רשת Rol, שמתמחה בגלידות תאילנדיות הנעשות על מחבת קפואה. עוד עסק מתחום המזון הוא 'פיצה עגבנייה'. ורשת 'תירס ישראל' תציע במקום תירס מיוחד מהולנד ובטטה מתוקה

עסק יותר מוכר לירושלמים הוא בר הנודלס האסייתי 'ריבר', שחוזר לעיר אחרי הפוגה של כמה שנים. ואילו עסק שנוחת כאן לראשונה הוא Popnmarsh - רשת קנדית עם 120 סניפים בעולם שמוכרת פופקורן בהתאם לדרישות הלקוח. גם Loopers, רשת הבייגלה בטעמים, תשיק במלחה את נקודת הבכורה שלה. משרונה מרקט תגיע 'גלידת פורסט', ורשת 'שלום פלאפל' תגיח לראשונה לקניון מסחרי.

השף רוט: "מבחינתי להיכנס למקומות הומי אדם זה דבר חשוב לרשת שלנו. הציעו לנו המון פעמים להיכנס לקניונים בארץ וסירבנו, אבל קניון מלחה זה משהו שונה".

אחד מבעלי המתחם, שמואל סמדג'ה, אמר: "אני מודה לקבוצת עזריאלי שהרימו את הכפפה וחברו איתנו למיזם".