עולם הפרסום עבר מהפך משמעותי בשלושת העשורים האחרונים. אם נתבונן בפרסומות משנות התשעים נגלה כי הדרך בה חברות מיתגו את עצמן השתנתה כליל. בשנות התשעים היה קשה מאד לפלח קהלי יעד ולפרסם ישירות אליהם. מודעות בעיתונות הכתובה הגיעו לכל חלקי הארץ לצעירים ולמבוגרים כאחד ואת ניסוח המודעות היה צריך להתאים לקהל יעד מגוון. תשדירי השירות בטלוויזיה, בעידן בו יש ערוץ אחד או שניים הותאמו אף הם לכל גיל ולכל מין. כיום, האפשרויות שנפתחו בעידן הדיגיטלי עצומות. נסקור אותן בקצרה ונגלה איזה טרנד סחף אפילו את ביטוח לאומי ואת רכבת ישראל.

Pixabay

בוחרים את הלקוחות שיראו את הפרסום בפינצטה

כל עסק מכיר את קהלי היעד שלו היטב. חלק מהעסקים פונים לנשים בגיל העמידה, אחרים דווקא לגברים צעירים ויש המתמקדים בכל הגילאים והמינים אך מוגבלים לעיר אחת או שתיים. הדבר נכון במיוחד לעסקים פיזיים המציעים את מרכולתם בחנות או מבצעים משלוחים לטווח גיאוגרפי מוגדר.

למרבה המזל כיום ניתן לבחור אילו זוגות עיניים יצפו במודעה ובדף הנחיתה שלכם. יצירת קמפיין מיתוג חברות המותאם הן מבחינת הויז'ואלים והן מבחינת השפה העיצובית מחדיר את המותג בצורה נכונה לכל קהל יעד. חשבו על חברות הביטוח או הבנקים למשל. קהל היעד שלהן מגוון ופרוש על פני שטח גיאוגרפי גדול, טווח גילאים נרחב ומיועד לשני המינים. עם זאת, מודעות שונות הפונות לקהלים שונים מאפשרות למותג להגדיל את החשיפה ואת התגובה למודעה בעשרות אחוזים.

שינוי תמחור הפרסום

מבחינת תמחור, מודעה בידיעות אחרונות תתומחר, מן הסתם, לפי מספר הפרסומים בשבוע או בחודש. כך גם תשדירי הרדיו. אך, בעולם הפרסום הדיגיטלי, כאשר תמחור הפרסום מתומחר מתשלום חודשי או שבועי למודעה לתמחור על פי חשיפות או קליקים, חשיפת המותג בפני קהלים שאינם רלוונטיים מייקרת את עלות הפרסום. ביצוע טירגוט מדויק והתאמה של הקמפיינים בזמן אמת, תוך בחירת הזמן הנכון לפרסם, כמו - סופי שבוע בלילה או ימי ראשון בבוקר, מסייעת להגיע לקהלים שלכם בעלות מינימלית ולהגדיר את ההמרה של כל מודעה.

יצירה של אינספור מודעות

פרסום ושיווק לעסקים במדיה הקלאסית, בדרך כלל תעלה מודעה אחת או שישודרו מספר תשדירים שונים לאותו העסק. לעומת זאת, בפרסום הדיגיטלי אין הגבלה למספר המודעות או הקמפיינים השונים שניתן להעלות. למעשה, באמצעות אוטומציה ניתן ליצור מודעות משתנות המותאמות לערים שונות, למוצרים מגוונים או לגילאים ומגדרים שונים. כל מותג יכול להעלות אינספור מודעות ואפילו להשוות את מידת ההצלחה של המודעות השונות ולשנות את הקמפיין בזמן אמת. נרחיב על כך מעט.

ביצוע אופטימיזציה עקבית על מנת לשפר את הקמפיינים

החלק החשוב ביותר בפרסום באמצעים דיגיטליים הם הקמפיינים. הקמפיינים דורשים בדיקה שוטפת, הכוללת אופטימיזציה יום יומית, ובדיקה האם הקמפיין משיג את התוצאות הרצויות? היעדים יכולים להיות מגוונים: כמות הלקוחות הממלאים טופס בדף נחיתה, הצטרפות של לקוחות לרשימות תפוצה, לקוחות המבצעים רכישה של מוצר ספציפי או לקוחות המורידים ספר דיגיטלי מתוך מטרה שירכשו את המוצר בעתיד.

לעתים, מטרת הקמפיין היא מיתוג בלבד. חשיפה של הלקוחות הפוטנציאליים לחברה או שירות חדשני שעדיין לא הכירו באמצעות קמפיינים ממומנים בפייסבוק או ברשתות החברתיות. מה משותף לכל הקמפיינים הללו? היכולת לנטר אותם ולבדוק אם הקמפיין מצליח.

כיום, נהוג לעשות ניסוי או בדיקה המכונה בדיקת A/B. שיטה זו מאפשרת לגלות איזו מבין שתיים או שלוש גרסאות של מודעה מצליחה לייצר את כמות הפניות או הקניות האיכותיות ביותר. לעתים נבדקת כמות הפניות בלבד ובדרך כלל מבוצע חישוב הכולל את הכמות והאיכות של הפניות שהתקבלו יחדיו. מודעות שאינן מצליחות "להמיר" – לבצע את מטרת הקמפיין ישונו או שיגנזו ומודעות אחרות יעלו במקומן. תהליך זה מכונה אופטימיזציה של הקמפיין.

בעבר, לא היה ניתן לבצע את האופטימיזציה הזו בצורה כה מוצלחת. חישבו על מודעת עמוד שלם בידיעות שאינה מצליחה לייצר קניות למרות שעלתה אלפי שקלים. חשבו על תשדיר טלוויזיה מושקע בכיכובו של טאלנט שלא מצליח לייצר את ה"באזז" הרצוי. לו רק היה אפשר לבצע את התיקונים הדרושים ולהעלות מודעה חדשה לעיתון או לתוכנית הטלוויזיה הבאה תוך כמה שעות...

כלי המדיה העדכניים

כלי המדיה העדכניים מגוונים ביותר. החל ממודעות מילים ותמונות ועד לקמפיין סרטוני וידאו שהופך להיות ויראלי. כיום שימוש בבאנרים וסרטונים מושכים מאפשרים לבנות קהל לקוחות נאמן בדומה למעריצים של להקה אהובה. משפטים קצרים מצליחים לסחוף את הקהל להזמנת מוצר ייעודי.

שיטות שיווק אלה מצליחות להעביר גם מסרים חשובים. לא בכדי, ארגונים שהצטיינו עד כה בבירוקרטיה כבדה מתחילים להעלות קמפיינים קלילים. כיום גם רכבת ישראל, בנק הפועלים, חברות ביטוח, דואר ישראל, פוליטיקאים ואפילו הביטוח הלאומי מגיעים לעיניים רבות יותר באמצעות הרשתות החברתיות.

לסיכום, שנת 2019 מצטיינת במגוון גדול של אפשרויות פרסום וניתוח הצלחת המודעות על מנת לבצע אופטימיזציה בזמן אמת. פרסום חברות הופך להיות קל יותר ומעניק לכל בעל עסק קטן כגדול את האפשרות להזניק את עצמו במהירות תוך שימוש נכון בארסנל כלי הפרסום הדיגיטלי המגוון בארץ ובחו"ל.

המאמר נכתב על ידי מחלקת התוכן של משרד פרסום בלאנקו