הדמיה של הקו הכחול בעמק רפאים. הדמיה: צוות אב לתחבורה

קמפיין ויראלי ברשתות החברתיות נגד העירייה, הפגנות מחאה מול ביתו של ראש העירייה, חסימת כבישים באזור רחוב הגננת ונקיטת צעדים משפטים, המאבק נגד הקמת הקו הכחול בשכונת גילה צובר בימים האחרונים תאוצה. עשרות בעלי עסקים ברחוב הגננת, בו אמור לעבור הקו המדובר מוחים נגד כוונת משרד התחבורה להעביר דווקא במקטע זה את הרכבת הקלה וכבר החלו לתכנן את צעדי המחאה

לטענת הסוחרים מעבר הקו במקטע זה מצריך לבצע הפקעת שטחים השייכים לעסקים במקום. "המתכנן ביטל את רוב מקומות החניה לטובת שביל אופניים ומדרכה וזאת על חשבון השטח הפרטי. שינוי זה אינו מתקבל על הדעת, הוא יגרום למצוקת חניה קשה", אמר יו"ר ועד העסקים בשכונה, שי אוחנה, "כיום חלק ניכר מלקוחותיי מגיעים לחנות עם רכבם וחונים בחזית הבניין, ברגע שלא יוכלו לעשות זאת, רבים מהם יחדלו להגיע לחנות והנזק יהיה עצום".

רחוב הגננת בגילה. צילום: שי אוחנה

בנוסף מציין אוחנה כי בניגוד לטענות העירייה כי תכנון הקו נעשה בתיאום ושיתוף בעלי העסקים בשכונה, עד לרגע כתיבת שורות אלו איש מהגורמים הרלוונטיים במשרד התחבורה והעירייה לא שוחח עימם על ההשלכות, הנזקים ודרכי הסיוע לעסקים שייפגעו .

"אנחנו בעד הרכבת. אין לנו בעיה שהיא תעבור כל עוד שיתאמו איתנו וישאירו לנו את החניה ויגיעו איתנו להבנה מסוימת. לא ייתכן שבעלי החנויות לא ייראו מראש תכנית מפורטת כהלכה ולא יוכלו להגיב על כל השינויים שעתידים להתבצע. יש לתכנן תכנית עבודה מפורטת שתביא בחשבון את צורכיהם הבסיסיים של הסוחרים ותתייחס גם לזמן ביצוע העבודות. התכנית צריכה לכלול פתרונות של דרכי גישה וחניה גם בזמן ביצוע העבודות וזאת כדי למזער ככל האפשר את הנזק הכלכלי העתיד להיגרם למסחר ברחוב", הוסיף על דברים אלו אוחנה.

אוחנה הדגיש כי רבים מבעלי העסקים ברחוב לקחו הלוואות ארוכות טווח על מנת להקים את העסקים שלהם, ו"הפגיעה שתיגרם להם בזמן ביצוע העבודות ולאחר שתושלם התכנית עלולה להסב להם נזק כלכלי כבד".

מטעם תכנית אב לתחבורה בירושלים נמסר: "תכנית הקו הירוק מאושרת ובמסגרתה נקבע מעבר של הרכבת הקלה ברחוב הגננת. במהלך הכנת התכנית נערכו מפגשים רבים עם הציבור. לקראת הביצוע נערכים תאומים עם כל הגורמים הגובלים לתאום העבודות ובמסגרת זו יוסדרו הסדרי תנועה זמניים, נהלי פריקה וטעינה, במטרה לאפשר לעסקים להמשיך בעבודתם.

"מנהלי הפרויקט שוקדים  בימים אלה על תכנית שתאפשר עבודה סדירה ושוטפת  ככל הניתן בזמן העבודות. נציין שהעבודות יחלו ברבעון הרביעי של 2019 בצד הצפוני של רחוב הגננת (רחוק מאזור המסחר) ואילו מול אזור המסחר העבודות יחלו  לא לפני המחצית השניה של 2020 קרי בעוד כשנה וחצי.

"לאחר השלמת התווית הרכבת והסדרת המרחב הציבורי בחזית החנויות, תיווצר סביבה נעימה ונוחה לפיתוח עסקי לרווחת הציבור ולפעילות העסקים השוטפת, אשר תביא לפריחה כלכלית כמו ברחוב יפו".

תגובת משרד התחבורה תתפרסם כשתגיע.