הגבעה הצרפתית. לא לאזור תעשייה | צילום: נועם מושקוביץ


עולים על הרכבת: סגנית מתכננת מרחב ירושלים ברשות מקרקעי ישראל (רמ"י) הגישה התנגדות לתכנית אזור התעשייה החדש בגבעה הצרפתית. הסיבה: התוכנית תקטע את רצף המעבר בין האזור החדש לבין תוואי הרכבת הקלה. וגם: מדוע העירייה הצהירה שהיא אינה מעוניינת להפיח חיים באזור?

בימים אלו שוקדת העירייה על פיתוח אזור תעשייה חדש סמוך לצומת הגבעה הצרפתית. אולם רמ"י מתנגדת לתוכנית בטענה שהיא תחייה להפקיע קרקע בציר חיוני באזור, שמשמש למעבר מהשכונה אל הרכבת הקלה. "השביל הזה הוא מעבר בין הפרויקט לצומת הגבעה הצרפתית וקשר להולכי רגל אל תחנת הרכבת הקלה" נכתב.

בהחלטת הוועדה המקומית התקבלה חלקית ההתנגדות של רמ"י. העירייה תגרע את השביל המדובר משטח מגרש התעסוקה ותייעד אותו כחלקה נפרדת לשביל שבו יוכלו לעבור אנשים או כלי רכב

בנוסף ביקשה רמ"י אישור לבנות על קו הרכס גורדי שחקים בגובה של עד 30 קומות. אולם הוועדה אישרה  רק 18 קומות.

התנגדות נוספת שהוגשה היא של המינהל הקהילתי בגבעה הצרפתית. יו"ר המינהל אלי רוזנפלד טען כי למיקום יש "פוטנציאל להיות מוקד עירוני מרחבי המושך צרכנים ועובדים משאר חלקי העיר והמחוז", ושטען כי המתחם ישרת שכונות רבות ובהן רמת שלמה, גבעת המבתר, בית חנינא ושועפאט. בפנייתו לעירייה הוא ביקש שתגדיל באופן ניכר את היקף שטחי המסחר המוצעים בתוכנית.

ומה היתה התשובה החריגה של העירייה לבקשתו? "אין כוונה להפוך את השטח לאזור מסחרי שוקק חיים. המסחר המתוכנן בתוכנית מיועד לענות על הצרכים של המועסקים שיעבדו בשטח התוכנית ולא מעבר לכך. בבדיקה תנועתית שנעשתה באזור, גם אחרי ביצוע ההפרדה המפלסית, צומת הגבעה הצרפתית לא יעמוד בהיקפי התנועה שיחולל בו מסחר בהיקפים גדולים מאוד".

העירייה: "רמ"י  ביקשה תוספת זכויות בנייה בשל הקירבה לרכבת הקלה, לא נטענו טענות לעניין חסימת הגישה אליה. בשל כך המליצה הוועדה להעלות את גובה מבני התעסוקה ל־18 קומות. בתשובה להתנגדות המינהל הקהילתי המליץ מהנדס העיר לא להוסיף שטחי מסחר משמעותיים, בשל החשש שהכבישים לא ערוכים לקליטת פעילות מסחר רחבה".