חניה בירושלים שמורה עבור החברה. צילום: אדווה חולי

הקרב הירושלמי נגד המכונית השיתופית: תושבים בשכונות מרכז העיר דורשים לבטל את פרויקט 'קאר טו גו': "המיזם לא משרת אותנו וגם נגזלים מאיתנו מקומות חניה". ראש המינהל הקהילתי 'לב העיר', אופיר לנג, עודכן כי בכוונת העירייה להרחיב את הפרויקט ותוקף: "הפרויקט תורם לעומסי תנועה".

מזה כשנה מקדמת העירייה לקדם מהלך של הקצאת מקומות חניה במרכז העיר לטובת רכבי השכרה במסגרת פרויקט 'קאר טו גו', שנועד לעודד נסיעה זולה ברכב שיתופי ולצמצם שימוש בכלי רכב פרטיים

אלא שלטענת לנג המיזם מזיק לאזור יותר מאשר מועיל: בפנייה לעו"ד יוסי חביליו, מחזיק תיק חניות בעירייה, כתב לנג כי בניגוד לטענה שהפרויקט תורם לצמצום מספר כלי הרכב בכביש, הרי מנתונים שהגיעו לידיו, רוב מוצק של הלקוחות שמשתמשים ברכבים מלכתחילה כלל אינם בעלי רכב ויותר מ־80 אחוז מהלקוחות נהגו לנסוע קודם לכן בתחבורה ציבורית, באופניים או ללכת ברגל

מקום חניה עבור המיזם | צילום: פרטי

רות בוקר ממרכז העיר: "יש אצלנו מצוקת חניות מטורפת והתושבים לפעמים מסתובבים עם הרכבים שלהם כמו ג'וקים מסוממים ומקבלים דוחות על ימין ועל שמאל. ועכשיו גם מפקיעים מאיתנו חניות אחרות לטובת מיזם שאנשים בקושי משתמשים בו. אני חוזרת הביתה ואין חניה, אין איפה לעמוד, לפעמים רק בשביל להוריד קניות, וצריך להבין שהסיבה היחידה שאני מחזיקה רכב היא עבודתי. זהו אילוץ ואין לי ברירה אחרת".

מהעירייה נמסר: "בניגוד לטענה כי השירות לא הוכח כיעיל, מספר המשתמשים ב'קאר טו גו' הוא מהגבוהים בשירות, עם מעל 70% לרכבים במרכז העיר ורחביה. תושבים רבים פונים בבקשות להציב רכבים בשכונותיהם וקיים משוב נהדר על השירות מהמשתמשים

"יש לציין כי החניות המוקצות לשירות משרתות את התושבים, כמו גם את אלו שאינם משתמשים בשירות. בניגוד לחניה 'רגילה' המשרתת תושב אחד לפרק זמן מוגבל, רכב שיתופי משרת עשרות אנשים בחודש, מוריד רכבים מהכביש ומפנה חניות ליתר התושבים".