המיזם של מהנדס הודי שעוזר למכור מוצרים שמתקרבים לתוקף מהר יותר

מיליינד שאח, מהנדס תוכנה בן 29 מהודו, הקים את ‘Gauraa’, מיזם שמטרתו להפחית בזבוז במגזר מוצרי הצריכה השוטפים על ידי מכירת מוצרים המתקרבים לתוקף או שיש להם נזקים קלים במחירים מוזלים. הרעיון הזה בא בעקבות ניסיונו שגדל בעסק משפחתי, שם ראה כמויות גדולות של מוצרים נזרקות כאשר נדחו על ידי קמעונאים אחרים.

תוכן עניינים

הגילוי המפתיע שהביא ליצירת המיזם

המחקר של מיליינד חשף כי 69 מיליון טונות של מזון מגיעים לחיסול מדי שנה, בעיקר בגלל ניהול לא נכון של שרשרת האספקה. כמפיצים, העסק המשפחתי של מיליינד רוכש מוצרים ממותגים ומוכר אותם לקמעונאים, משם הם נרכשים על ידי הלקוחות. עם זאת, כללים מחמירים לגבי חיי מדף שנקבעו על ידי קמעונאים גורמים לכך שמוצרים שאינם עומדים בקריטריונים נדחים ומוחזרים למותגים, וכתוצאה מכך לבזבוז.

מיליינד החלה לשכנע קמעונאים לקבל מלאי שחצה את מגבלת אחוז חיי המדף אך הוא עדיין שמיש, אך קמעונאים דחו את ההצעה הזו תוך ציון דאגות לגבי תדמית המותג. הרעיון של מיליינד עבור Gauraa היה עד לדחיית אבקות מזון לתינוקות במיכלים אטומים שסבלו משקעים במהלך ההובלה. הוא מציין כי בממוצע 20% מהפחיות יקבלו שקעים ויידחו, וכתוצאה מכך לבזבוז.

אודות Gauraa

Gauraa היא פלטפורמה המאפשרת למוצרים שנדחו לקבל חיים שניים. הפלטפורמה חוסכת 2,500 יחידות של מוצרי מוצרי צריכה שוטפים שונים ממציאת דרכם למזבלות של הודו, מדי חודש. Gauraa פועלת ממחסן של 6,000 מ”ר בקולקטה המנוהל על ידי צוות של למעלה מ-30 עובדים.

המודל העסקי של מיליינד

המודל העסקי הייחודי של מיליינד כרוך במכירת מוצרים מוזלים עם חיי מדף מופחתים או אריזות עם שקעים לצרכנים רגישים למחיר. מותגים שותפים כמו Hindustan Unilever, Haldiram’s ו-Bajaj מוכרים את המוצרים שלהם לפלטפורמות מסחר אלקטרוני גדולות כמו Flipkart, Amazon ו-Swiggy Instamart דרך Gauraa.

האתגר העיקרי של מיליינד

מיליינד התמודדה עם האתגר העיקרי של לשכנע את הצרכנים שהמוצרים הנמכרים עדיין ניתנים לשימוש למרות חיי המדף המופחתים שלהם או האריזה המעוותת שלהם. עם זאת, כשהפלטפורמה פועלת כבר כמה חודשים, מיליינד מאמינה שאנשים רואים את המטרה החברתית שלה. מותגים כמו Haldiram’s שיבחו את הרעיון וציינו ש-Gauraa מתייחס לנקודת הכאב של כל חברות מוצרי הצריכה השוטפים, שבהן לקוחות פוטנציאליים מזמינים מוצרים עם חיי מדף קצרים ומקבלים על כך הנחות רבות, מה שלא היה אפשרי מנקודות הקמעונאים.

המוצרים של Gauraa

ל-Gauraa מגוון רחב של מוצרים זמינים לרכישה, כולל מיצים, קורנפלקס, אבקות כביסה, מוצרי טיפוח, מוצרי טיפוח חיוניים ופריטים ביתיים אחרים שאולי הגיעו למזבלות למרות היותם במצב שמיש. מיליינד שמח שהוא יכול לתת למוצרים האלה בית ולמנוע בזבוז.

לסיכום, Gauraa הוא פתרון חדשני לבעיית הבזבוז במגזר מוצרי הצריכה השוטפים. המודל העסקי הייחודי של מיליינד עוזר לגשר על הפערים בשרשרת האספקה ולמנוע ממוצרים שמישים לחלוטין להגיע למזבלות. על ידי הצעת מוצרים מוזלים שעדיין ניתנים לשימוש, Gauraa גם עוזרת לצרכנים רגישים למחירים לגשת למוצרים חיוניים.

דילוג לתוכן