איך שימוש בתחתוניות מסכן את בריאות איבר המין הנשי?​

למרות שנשים רבות משתמשות בתחתוניות חד פעמיות כדי למנוע “לכלוך” ותופעות לא נעימות בתחתונים, הן בעצם עלולות להזיק לעצמן.
תוכן עניינים

מה בעייתי בתחתוניות ותחבושות?

תחתוניות ותחבושות חד פעמיות עשויות מחומרים סינטטיים שחוסמים את האוויר לפות, וכתוצאה מכך התחתוניות חונקות את היוני ומפריעות לזרימת האוויר. הן גם מפגיעות בפלורה הטבעית באזור הנרתיק והמפשעה ומקדמות את צמיחת החיידקים והפטריות. השימוש במגני תחתונים גורם להפרשות מוגברות, דלקות, פריחה, גירוד, כאבים, ריח רע ותופעות לא נעימות אחרות. במקום להשתמש במגני תחתונים, עדיף להפטר מהתחתוניות בכלל ולעצור את ההפרשות עם ניקוי אינטנסיבי במי רצפה ולהשתמש בבגדי פנימיים נושמים.

איזו אלטרנטיבה כדאי לשקול?

אם את מעוניינת בתחתוני בריאות, עליך להימנע משימוש בתחתוניות חד פעמיות ובתחתוני סינטטיים, ולהשתמש בתחתוני בד כותנה בלבד. כדאי לך לשמור על האזור יבש ומאוורר, ולנקות את הנרתיק רק במים. חשוב לציין שאם יש לך הפרשות נרתיקיות עם סימנים כמו צבע לא ברור או ריח חריף, עליך לפנות לרופאה לבדיקה. אם את משתמשת בתחתוניות יומיומיות ולא רואה צורך להיפטר מהן, תחשוב על השימוש בתחתוני בד כותנה ללא חוטים, והקפידי על היגיינה נכונה.

כדי להיפטר מהשימוש בתחתוניות ולשמור על פות בריאה ומדיפות ריח נעים ניתן לנסות את האפשרויות הבאות:

  1. החלפת תחתונים: מצוין להחליף את התחתונים כמה פעמים ביום בתחילת התהליך ולבצע את ההחלפה כאשר נדרש. לאחר מכן, יש להחזיק מספר תחתונים בתיק ולהחליף בהם במקום להחליף את התחתונים עצמם. עם הזמן, ירדו ההפרשות ויהיו צריכות להתעלם לגמרי. מומלץ לפסוק שימוש בתחתוניות בזמן שההפרשות ממשיכות ולפנות לרופא נשים אם הן ממשיכות להיות לא תקינות.
  2. תחתוניות אורגניות מכותנה: אם אינך מוכנה להיפטר מהתחתוניות לחלוטין, תחתוניות אורגניות מכותנה יכולות להיות אופציה נהדרת עבורך. הן שומרות על הנרתיק מאוורר ואינן חונקות את האזור, ומסייעות להפחית את ההפרשות לאורך זמן.

ואיזה פיתרון זמין בעת מחזור?

בזמן מחזור ניתן להשתמש בתחתוניות אורגניות מכותנה או בתחתוניות מחומרים טבעיים, כמו סיליקון או קטיפה. ניתן גם להשתמש בפינוקים נוספים, כמו רכבת חום, צמר גפן או מזון עשיר בברזל וויטמינים. כדאי גם לעקוב אחרי ההיגיינה האישית בזמן מחזור, לכבוס את הידיים עם סבון ומים תכופים ולשמור על נקיון האזור המאוורר. בנוסף, אם יש לך מחזור כבד וסובלת מכאבים ופגיעות, כדאי לפנות לרופא נשים לייעוץ וטיפול.

ישנן מספר אפשרויות לעבור את המחזור בלי תחבושות סינטטיות או חד פעמיות. תחתוניות כותנה רב פעמיות הן אפשרות טבעית וידידותית לסביבה, וקיימים דגמים מגוונים עם כנפיים לנוחות השימוש. גביעוניות סיליקון הן פתרון אקולוגי נוסף, המוחדרות לנרתיק ומאוגרות את נוזלי הווסת. שיטת שרמן היא עוד אפשרות, בה ניתן להשתמש בתחתוניות רב פעמיות ולמתרקן בשירותים באופן יזום להפחתת הדם שמופרש. בחירת הפתרון המתאים תלויה בהעדפות וצרכים של כל אחת.

אל תתפשרי על הבריאות שלך!

דילוג לתוכן