סרגיי פיסמני: בניית קישורים נשארה קריטריון סופר חשוב של קידום אתרים וזה לא צפוי להשתנות ב-2024!

כל מי שלפחות קצת התעניין בשלב כלשהו בתהליך של קידום אתרי אינטרנט בגוגל, רוב הסיכויים ששמע על החשיבות של שני הקריטריונים החשובים ביותר שלפיהם נמדדת איכותו של אתר אינטרנט, שהם תוכן וקישורים. קבלו הסבר בנוגע לזה מפיו של מקדם האתרים סרגיי פיסמני, שעוסק בתחום הזה כבר 14 שנה ומאפשר כיום לבעלי עסקים לבנות קישורים לאתרים שלהם בעצמם בשביל לעקוף את מתחריהם!
רכישת קישורים
תוכן עניינים

לפני הכל, תכירו את סרגיי פיסמני!

סרגיי פיסמני, תושב נהריה, הוא מומחה קידום אתרים בגוגל שעוסק בתחום הזה משנת 2010 (ובתור עצמאי כבר קרוב לחמש שנים). את דרכו בתחום התחיל בתור חייל משוחרר שחיפש דרך להתפרנס מעבודה עם תוכן באינטרנט, מה שהוביל אותו לעבוד בחברות פרסום שונות שהתמקדו במתן פתרונות פרסום דיגיטלי עבור אתרים וסטארטאפים בארץ ובחו”ל.

כיום, בנוסף לקידום אתרים של הלקוחות שלו, סרגיי מספק שירותי מכירת לידים בנישות שונות ומכירת קישורים מאתרי נישה מקודמים, בעלי דומיינים חזקים במיוחד. חוזקו של דומיין, אומר סרגיי, תלוי ברמת החוזק של האתרים שמפנים אליו בעצמם. לייעוץ בנוגע לכל הנ”ל ניתן ליצור איתו קשר במספר 0546304875 בכל עת.

בניית קישורים בעזרת מקדם אתרים סרגיי פיסמני
סרגיי פיסמני קניית קישורים

לדוגמא, אם לאתר של משרד עו”ד בתחום המקרקעין יש קישורים מפנים מאתרים חזקים (כלומר, כאלה שמופיעים בעצמם בתוצאות האורגניות הראשון של גוגל, כשמחפשים ביטויי מפתח רלוונטיים אליהם) בתחום של תיווך נדל”ן, ייעוץ משכנתאות, ראיית חשבון, משרדי שמאות, אוניברסיטאות רלוונטיות לתחום המשפטים וכד’, האתר של משרד עורכי הדין הנ”ל, בהתאם, יקודם גבוה יותר עבור ביטויי חיפוש שמצביעים על כוונת רצון להשתמש בשירות שמציע אותו המשרד עו”ד. כשהאתר הנ”ל יקבל קישורים כאלה ויקודם בגוגל, גם לקישורים שיוצאים מתוכו יהיה ערך רב והוא יוכל לחזק משמעותית דומיינים אחרים, במידה ויקשר אליהם.

לקניית קישורים: https://sergei.co.il/links/

וזה עובד בעידן ה-AI?

כשהשאלה הזאת נשאלת, סרגיי מחייך ומספר ששנת 2023 הוכיחה בבירור שקישורים נכנסים ממשיכים להיות אבן יסוד בתחום של קידום אתרים. בעידן שבו יצירת תוכן איכותי (אחד הקריטריונים החשובים ביותר בקידום אתרים) הפכה להיות קלה ונגישה יותר עבור רבים, דווקא ההצבעות אמון שהן קישורים הפכו לאינדיקציה לאתרים חזקים וסמכותיים בעיני גוגל. בגלל זה, לא סביר שבשנת 2024 חשיבותם תקטן.

סרגיי ממשיך ואומר שהפרקטיקה של רכישת קישורים, כשהיא מבוצעת בצורה נכונה, משחקת תפקיד משמעותי בהגברת הנראות והדירוג של האתר. בניגוד למה שטוענים נציגי גוגל וחלק מקהילת מקדמי האתרים, רכישת קישורים אינה טקטיקה פסuלה; כיום השוק של קניית קישורים הוא שוק לגיטימי ומבוסס עבור מומחי קידום אתרים ובעלי עסקים. כשבוחרים אתרים רלוונטיים ומקפידים על בניית קישורים איכותיים לאורך זמן ובקצב שנראה לגוגל משכנע וטבעי, זה משפר משמעותית את סמכות האתר ואת דירוגיו בתוצאות החיפוש האורגניות.

איך עובד השוק של קניית קישורים לאתרי אינטרנט?

מדובר בזירה תחרותית אבל עדיין לא יותר מתוחכמת, שבה האיכות והרלוונטיות הם ערכים עליונים. המפתח להצלחה בשוק זה הוא הבנת הניואנסים של בניית קישורים נכנסים. רכישת קישורים מאתרים בעלי מוניטין בעלי סמכות גבוהה הרלוונטיים לנישה שלכם יכולה לעזור מאוד לקדם את האתר של העסק שלכם. חשוב לזכור שרכישת קישורים היא השקעה אסטרטגית לטווח ארוך, שכדאי להשקיע בה כל עוד העסק קיים. סרגיי מספר שכל עוד גוגל רואה שהאתר שלכם ממשים לקבל הצבעות אמון, זה הגיוני וטבעי. במידה ומפסיקים, גוגל יכול “לחשוד” בזה שאולי האתר שלכם כבר לא מתאים להיות מדורג באותו המיקום הגבוה בתוצאות החיפוש ולפנות את המקום הזה למתחרה או לכתבה במגזין חדשות סמכותי כלשהו.

שיטות עבודה שסרגיי ממליץ עליהן

ההתמקדות צריכה להיות ברכישת קישורים שרלוונטיים מבחינה הקשרית לתחום של העסק שלכם. חשוב להימנע מכל פרקטיקה שעלולה להתפרש כמטעה או מניפולטיבית על ידי מנועי החיפוש, כמו התמקדות בביטוי חיפוש אחד בודד (זה פשוט לא נראה טבעי בעיני גוגל, ובצדק). מומלץ להתרחק מחוות קישורים שמגיעות מאוסף אתרים שנמצאים כוכלם תחת אותה כתובת IP וכמובן שגם מאתרים ספאמיים שלא קיבלו מעולם בעצמם אף קישור איכותי. מומלץ לשלב רכישה של קישורים מאתרי נישה ואתרי חדשות ולגוון מבחינת טקסט העוגן של הקישורים (הטקסט הכחול והלחיץ שבעצם מקשר לעמוד אחר). באתר של סרגיי קיים בלוג קידום אתרים פרקטי בשפה פשוטה שבו ניתן לקבל הרבה מידע נוסף.

ההשפעה של קישורים נכנסים איכותיים על דירוגי האתר

מנועי חיפוש משתמשים בקישורים נכנסים כאינדיקטורים לאיכות ולרלוונטיות של אתר אינטרנט. לכן, קישורים נכנסים באיכות גבוהה מאתרים סמכותיים, חזקים ורלוונטיים יכולים להגביר משמעותית את הנראות של האתר שלכם בתוצאות החיפוש כשמישהו מחפש שירות או מוצר שמוצע באתר הנ”ל. זה סימן עבור גוגל שהאתר שלכם יספק את הערך שהגולש מחפש, מה שיגרום לו לרצות להמשיך להשתמש בגוגל בתור מנוע החיפוש המועדף עליו (וכתוצאה מזה להחשף למודעות של קמפיינים ממומנים, מה שבעצם מייצר עבור גוגל רווחים). אנשים שפונים אל עסק בעקבות חיפוש של גוגל זה הלידים החמים ביותר שניתן לקבל (כי מדובר באנשים שכבר קיבלו ברוב המקרים החלטה לשלם על שירות או מוצר מסויים והם רק מחפשים ספק איכותי) והקהל שממיר הכי טוב באתרי אי-קומרס. מדובר בעצם בדרך ההכי משתלמת לטווח הארוך להגיע אל קהל היעד הרלוונטי ביותר שיכול להיות לעסק, בדיוק בזמן שבו מחפשים עסק כזה.

טעויות נפוצות שסרגיי ממליץ להמנע מהן

לטפח אתר עד שהוא הופך להיות חזק וסמכותי בתחום שלו ויהיה ביקוש לקישורים שיוצאים מתוכו זאת כשלעצמה השקעה משמעותית של משאבים וזמן. בגלל זה הסיכוי שמישהו יוכל להציע לכם למכירה קישור איכותי במחיר של עשרות שקלים בודדים שואף לאפס. כמובן שזה לא אומר שכל קישור יקר הוא טוב, אבל למכור קישורים מאתרים באמת איכותיים במחירים משמעותית נמוכים ממחירי השוק זה פשוט לא משתלם וכדאי להזהר ממי שמציע משהו טוב מדיי בשביל להיות אמיתי. בנוסף, כמו שאתם לאו דווקא תסמכו על המלצה מפה לאוזן שמגיעה מבן אדם שאתם לא מכירים ו/או לא סומכים עליו, עדיף שלא תצפו שקישור למרפאת השיניים שלכם יצליח לשכנע את גוגל במשהו, אם הוא מגיע מאתר של פנצ’ריה (תחום שפשוט לא קשור בשום צורה לא לתחום הרפואה בכללי ולא לתחום רפואת שיניים בפרט) שעלה לאוויר לפני שבוע. בגדול, אומר סרגיי, מדובר בהגיון בריא שלא חייבים להיות אנשים טכנולוגיים בשביל להבין אותו. לקוחות של סרגיי אוהבים להתייעץ איתו בנוגע ניאנסים האלה בהתחלה, אבל לרוב זה הופך להיות הגיוני וברור להם לאחר מספר חודשים.

לסיכום

בניית קישורים מפנים לאתרי אינטרנט, כשהיא נעשית בצורה נכונה, מהווה כלי חזק מאוד לשיפור דירוגי אתרים בתוצאות האורגניות של גוגל. החשיבות של האסטרטגיה הזאת רק גדלה עם השנים, במיוחד בעידן שבו ייצור תוכן זה משהו שניתן לעשות יותר בקלות מפעם. סרגיי פיסמני מספק לבעלי עסקים ולחברות קידום אתרים דרך נוחה לבנות קישורים מאתרים חזקים במגוון רחב של נישות, מה שחוסך זמן רב של חיפוש אתרים טובים ורלוונטיים עבור מי שרוצה להגדיל את הטראפיק האורגני עבור העסק שלו.

לאתר של סרגיי

דילוג לתוכן