סנסציית הקיי-פופ BTS קוראת לנוער בכל העולם “למצוא את הקול שלהם”

לפני כמה שנים, הטענה שקבוצת פופ קוריאנית (ז’אנר הידוע גם בתור “קיי-פופ”) תהיה מסוגלת גם להופיע בהופעות סולד-אאוט ברחבי העולם, גם להוביל את מצעדי בילבורד 200 וגם לשבור את השיא של כמות צפיות עבור קליפ בכורה ביוטיוב שקבעה טיילור סוויפט היה נתקל בסקפטיות מסוימת. אבל ה-Bangtan Boys (הידועים גם בתור “BTS”) הצליחו להשיג את כל שלושת ההישגים הנ”ל והוכיחו ללא ספק שמוזיקה היא “שפה אוניברסלית” שמתעלה על פני מדינות, שפות ותרבויות.
תוכן עניינים

דגש על מודעות חברתית

את הצלחתה של להקת הבנים שמורכבת משבעה בחורים שגילם נע בין 21 ל-25 שנים, ניתן לייחס במידה רבה אל המודעות החברתית שלהם, שמתחברת עמוקות לקהל הצעיר שלהם. במקום לשיר או לעשות ראפ על שברון לב וסמים, הלהקה לוקחת על עצמה נושאים חברתיים כמו מחלות נפש, צרכנות, אלימות בבית הספר ופערים בחינוך. מעריצי BTS, הידועים בתור ה”צבא” שלכם (או “Adorable Representative MC of Youth” באנגלית), אומרים שהטקסטים של הלהקה עוררו השראה והפגישו אותם.

הפעילות החברתית של הלהקה

הדאגה של הלהקה לבעיות ועוולות החברה אינה מסתיימת במילות השירים שלהם. בנובמבר 2017, BTS שיתפה פעולה עם UNICEF לקמפיין נגד אלימות בשם “לאהוב את עצמי” כדי לשים קץ לאלימות נגד ילדים וצעירים. עם קצת עזרה מלהקת הבנים וה”צבא” החזק שלה, העמותה הצליחה לגייס מיליון דולר בתוך שישה חודשים. ב-24 בספטמבר 2018, BTS הפכה ללהקת הקיי-פופ הראשונה שהוזמנה לנאום באירוע הנוער של האו”ם 2030 להשקת “Generation Unlimited”. יוזמת יוניסף “מטרתה להבטיח שכל צעיר יהיה מעורב בחינוך, למידה, הכשרה או תעסוקה עד שנת 2030”.

הנאום יוצא הדופן של קים נאמג’ון

מנהיג הלהקה (קים נאמג’ון) לקח את המיקרופון כלצידו עומדים ששת חבריו ללהקה. עם זאת, במקום לדבר על חינוך ויעוד, הוא התמקד בקבלה עצמית ובהשראה. הבחור בן ה-24 התחיל בשיחה על ילדותו וכמה שמח היה עד גיל תשע או עשר, אז התחיל לדאוג מה חושבים עליו. “ניסיתי להכניס את עצמי לתבניות אחרות שאנשים אחרים הכינו”, אמר. “עד מהרה התחלתי להשתיק את הקול שלי ולהקשיב לקולותיהם של אחרים. אף אחד לא קרא בשמי וגם אני לא… ככה, אני — כולנו — איבדנו את השמות שלנו. הפכנו להיות סוג של רוחות רפאים”.

קים אמר בפנייתו אל הצעירים “ספרו לי את הסיפור שלכם. אני רוצה לשמוע את הקול שלכם. לא משנה מי אתם, מאיפה אתם, צבע העור שלכם, הזהות המגדרית שלכם: תבטאו את עצמכם. תמצאו את השמות שלכם ואת הקולות שלכם. האמן סיכם באומרו שלמרות שהוא עדיין סובל מספקות עצמיים וחרדה, הוא לומד להתגבר על כך. “יש לי הרבה פגמים ויש לי הרבה פחדים, אבל אני הולך לחבק את עצמי הכי חזק שאני יכול ואני מתחיל לאהוב את עצמי, לאט לאט.” בעוד שהוא הזכיר למעריצים שהוא, כמו כולם, לא מושלם, הנאום שלו, שמדבר גם אל הצעירים וגם אל המבוגרים, בהחלט היה כזה.

דילוג לתוכן