סניף של 'מכבי' בירושלים והפשקווילים. צילום: חיים צח

אחרי חודשים ארוכים של משבר בין קופת חולים 'מכבי' ובין הנהלת בית החולים הדסה, היום (ג') הודיעו הצדדים על סיומו של הסכסוך.

בחודשים האחרונים עלו היחסים של קופת החולים מכבי, המבססת זה תקופה ארוכה את מעמדה מחדש בירושלים ומרחיבה את שירותיה ופעילותה בעיר, ובין בית החולים "הדסה" על שרטון כלכלי. לאחר שבועות ארוכים בהם דיווחו מבוטחי מכבי בירושלים על חוסר נכונות של הקופה לאשר להם התחייבויות לבית החולים הדסה ובכך נאלצו לנסוע למרכזים רפואיים מחוץ לעיר, הגיעו הצדדים להסכם.

במרכזו של הסכסוך בין הקופה ובית החולים עמדו מחלוקות כספיות שהולכות אחורה עד לשנת 2014.

בהודעה משותפת שהוציאו הצדדים נמסר כי:"מעתה, מצטרף המרכז הרפואי הדסה, על שלוחותיו, להסדרי הבחירה של מכבי. מכבי מצטרפת לשלושת הקופות להן יש כבר הסכמי שיתוף פעולה עם הדסה. חברי מכבי מכל הארץ יוכלו לקבל שירותים רפואיים בהדסה על כל שלוחותיה בארץ, הן במסגרת סל הבריאות (טופס 17), והן מתוקף הביטוח המשלים".

עוד כתבו השניים כי: "הדסה ומכבי מתכוונות לחזק בנוסף את שיתופי הפעולה בקהילה ביניהן, בין השאר ע״י הצבת רופאי הדסה במרפאות מכבי ולאפשר השתלמויות רופאי מכבי במסגרות הדסה. כמו כן יקודמו פרויקטים רפואיים ייחודיים בין הארגונים".

כזכור, וכפי שפורסם במיינט ירושלים, בשיאו של הסכסוך התלוננו מבוטחי הקופה, בהם גם חולים במחלות קשות ומטופלים מזה שנים, כי הם לא מצליחים להוציא התחייבויות להמשך טיפול בהדסה. כתוצאה מכך הם נאלצים לקבוע תורים לרופאים, בדיקות וטיפולים בערים אחרות, דבר המקשה עליהם. הדסה בתגובה פתחה מוקד טלפוני ייעודי שמטרתו לסייע למבוטחים להשיג התחייבויות.

הסכם שיתוף הפעולה החדש שנחתם יהיה תקף עד לסוף שנת 2019.