נהגי אגד בהר נוף. מחסור חמור. צילום: שלומי כהן

ירושלים כבר לא בידיים של אגד: קצת אחר יום העצמאות ה־70 למדינה תצא גם ירושלים לעצמאות תחבורתית - לטוב ולרע. לראשונה ייבחר מפעיל אוטובוסים נוסף בעיר ויסתיים המונופול ארוך השנים של אגד.

משרד התחבורה מתכנן לפרסם בעוד כמה חודשים מכרז ראשון להפעלת קווי תחבורה ציבוריים בעיר. בשלב הראשון תוסמך החברה שתיבחר להפעיל קווים קיימים בלבד, שנמצאים כיום בידי קואופרטיב אגד. עם זאת, כבר כיום מתקיימים דיונים בין משרד האוצר למשרד התחבורה בנוגע לבחירת מפעיל גם לסדרה של קווים עירוניים חדשים. מדובר בקווי הזנה שיובילו מהשכונות לתחנת האומה של הרכבת הבין־עירונית לתל אביב, ויחלו לפעול  רק אחרי שקו הרכבת המהירה ייצא לדרך.

במשרד התחבורה מקווים שפתיחת התחרות בקווי התחבורה הציבורית בעיר תביא לשיפור ברמת השירות ותאפשר להוסיף קווים שכיום נמנעים מלחדשם, בין השאר עקב מחסור של נהגים ובעיות בהעסקת  נהגים חדשים. בנוסף, גם התוכנית להפעלת קווי מוניות שירות בעיר צפויה להביא למהפכה בתחבורה הציבורית ברחבי העיר. יו"ר ועדת הכלכלה, ח"כ איתן כבל, אמר כי המכרז הראשון לקווי מוניות השירות במתכונת החדשה יהיה בירושלים.

חבר המועצה אלעד מלכא אמר השבוע: "כבר שנה וחצי אנחנו מנהלים מאבק לשבירת המונופול של אגד בעיר, ואני שמח שהצלחנו כעת להוציא ממשרד התחבורה התחייבות ראשונה שזה ייקרה השנהכל הירושלמים הם כיום לקוחות שבויים של אגד והתחרות הצפויה תקטין את רמת האיחורים ותשפר את השירות".

החלטת משרד התחבורה לא פורסמה עדיין באופן רשמי וגם המועד המדויק להוצאת המכרז עוד לא נקבע. מנכ"לית המשרד, קרן טרנר־אייל, שהתארחה בישיבת הוועדה לביקורת מדינה בדיון על דו"ח על כשלים בכרטיס הרב־קו, התייחסה גם לנושא המונופול של אגד בעיר. היא התחייבה כי כבר במהלך השנה הקרובה יחל לפעול בעיר המפעיל הנוסף.

מצאתם טעות בכתבה? כתבו לנו