רכבת ירושלים- תל אביב. צילום: רועי אלמן
דחיה נוספת? שר התחבורה ישראל כץ סימן מועד חדש להפעלת קו הרכבת הכבדה לירושלים – סוכות 2018. אלא שכעת גורם במשרד התחבורה אמר בשיחה עם חדשות מיינט כי "יש עוד המון עבודה". להערכתו היעד המציאותי לפתיחת הקו הוא באמצע שנת 2019.

לאלו מבנינו שתיכננו לעלות לכותל בחג באמצעות הרכבת כחלק ממנהג שלושת הרגלים, ייתכן ויאלצו למצוא חלופה אחרת. לפי גורם במשרד התחבורה היעד של השר כץ לא עולה בקנה אחד עם התקדמות העבודה בשטח.

נסיעות הגיהוץ של הרכבת. צילום: עמוד הפייסבוק של ישראל כץ

גורם במשרד התחבורה אמר: "תמוה כיצד הציבו את היעד הזה כיעד הפתיחה, בגשר מספר 10 (גשר הרכבת מעל עמק הארזים), עבודות החשמל בראשיתם והמשמעות שאין עוד קווי הזנה עיליים להנעת חשמלית. יש עוד המון עבודה".

יקבע את גורל הפארק. שר התחבורה ישראל כץ.  צילום: רועי אלמן

אותו גורם הסביר כי גם כאשר כל עבודות ההזמנה והבנייה יסתיימו תידרש תקופה של כחמישה – שישה חודשים להכשרת הקו. "מדובר במגה פרויקט. גם אם הבורג האחרון יוברג במקומו תידרש תקופת הרצה של הרכבת לבדיקת עומסים על הגשרים. הקמת תמרורי איתות ותרגילים חירום רבים של כוחות הביטחון". להערכתו של הגורם היעד המציאותי לפתיחת הקו הוא בסביבות אמצע שנת 2019.

רכבת ישראל: "תכנית המעבר להנעה חשמלית ממומשת עקב בצד אגודל בכל הקו המהיר לירושלים, לרבות בגשר 10, שגם בו הוצבה מרבית התשתית החשמלית. הדבר נעשה בשיתוף פעולה הדוק בין כל הגופים הרלוונטיים ובהירתמות מלאה של כלל הגורמים. זאת, לאחר שהרצף המסילתי לאורך כל תוואי הקו הושלם זה מכבר, ובכלל זה גם בגשר 10, וכבר מתבצעות בו נסיעות ניסוי ובחינת עומסים.

"אנו משקיעים מאמצים רבים ופועלת באופן נמרץ כדי לעמוד במועד שנקבע לפתיחת מסילות דוד המלך. כל זאת, תוך הבטחת בטיחות הנוסעים וביטחונם שעומדים בראש סדר העדיפויות. האתגר המרכזי הוא בהשלמת תשתית החשמול המוקמת ע"י חברת סמי הספרדית".

ביקשנו תגובה ממשרד התחבורה אולם היא טרם נמסרה.

מצאתם טעות בכתבה? כתבו לנו