בניין שמיועד לפינוי־בינוי בקרית מנחם | צילום: שלומי כה

הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה החליטה לשנות את מדיניותה בנוגע לתוכניות להתחדשות עירונית בשכונת קרית יובל וסביבתה. מעתה והלאה יחויבו חלק מהיזמים להוסיף לתוכניותיהם נספחים של תחבורה ציבורית.

ההחלטה בנושא התייחסה למתחם קלנר בשכונה, שבו אמורות להיבנות 464 יחידות דיור. הנספח המבוקש יכלול כמה דגשים חדשים, ובכלל זה מסלולי הליכה רגליים  לבתי ספר  ולמבני ציבור באזור והתייחסות לתנועה ולנגישות במרחב הציבורי כולו. נוסף על קווי האוטובוסים נדרשת התייחסות גם לצירי הרכבת הקלה שעתידים לעבור ברחובות הראשיים של קרית יובל.

ההחלטה התקבלה במענה להמלצת ועדת הרפורמות של הכנסת בראשות ח"כ רחל עזריה, שדנה בנושא לאחרונה לנוכח ריבוי התוכניות להתחדשות עירונית בקרית יובל, עיר גנים וקרית מנחם. המינהל הקהילתי יובלים ותושבי השכונות חוששים כבר תקופה ארוכה שמבול המגדלים והציפוף המוצע של הבנייה יביאו לקריסת מערכות של התשתיות הקיימות, שלא יעמדו בעומס. על פי הערכות מדובר בתוספת של אלפי יחידות דיור בלא פחות משלושים תוכניות בנייה שנמצאות כיום בשלבי אישור שונים בוועדות התכנון.

עזריה: "הקביעה החדשה  של הוועדה המחוזית מוכיחה שהוועדה מבינה שאי אפשר רק לבנות בלי להבין איך השכונה תיראה מבחינת התחבורה הציבורית. יש לקחת בחשבון גם מסלולי הליכה, נתיבים לאוטובוסים ואת קווי הרכבת הקלה".