ופניהם איש אל אחיו, שמות לז, ט. 2010 - סיגל אדלמן

מתי בפעם האחרונה הצלחתם לצלם תהליך? הצלמת הירושלמית הותיקה, סיגל אדלמן, הצליחה לעשות את זה כשצילמה פורטרטים של שש נשים עם וללא כיסוי ראש, בתערוכה שלה 'נשים בשחור ולבן' לפני מספר שנים. כעת, תערוכה בשם 'בסוד הדברים' נפתחה לאחרונה במוזיאון היכל, ובה אוסף של מיטב הצילומים של אדלמן בשלושת העשורים האחרונים. אדלמן, חוזרת בתשובה בעצמה, עוסקת בעבודותיה בנושאים שקרובים ליהדות, אך תמיד בטוויסט מתוחכם.

בתערוכה נמצאים צילומים מיוחדים שלה שמהווים פרפרזות צילומיות של מושגים תנ"כיים, ונמצאות גם תמונות קולאז' של ירושלים אותן צילמה וערכה בהשראת הקולאז'ים הקוביסטיים של האומן הבריטי דייויד הוקני.

ירושלים – עיר שחוברה לה יחדיו 2017 - סיגל אדלמן

אדלמן נולדה לאם פולניה ולאב בורמזי, וגדלה בשכונת אפרידר באשקלון. בנוסף להיותה אומנית היא גם מרצה, סופרת ומטפלת באמנות ופוטותרפיה. לפני כשלושים שנה חזרה בתשובה ומאז מתגוררת ופועלת בירושלים. בשנתיים האחרונות עבודות שלה הוצגו במוזיאונים בברלין ברוסיה ובקליפורניה.

סיגל אדלמן. צילום: שלומי אדלמן

"הצילום כמדיה, יונק את עיקר כוחו מהיותו קשור למציאות. הוא נתפס כמסמך אותנטי", אומרת אדלמן. "בחלק מעבודותיי, כמו בסדרה 'נשים בשחור ולבן' ו'מקום-זיכרון-מקום' (גוש קטיף), אני משתמשת במאפיין הייחודי הזה של הצילום, על מנת לבחון באמצעותו סטיגמות ושאלות של זהות בחברה הישראלית. עצם היותי מהגרת מהעולם החילוני לעולם הדתי בא לידי ביטוי גם בעבודותיי, דרך העיסוק בשאלות של זהות וכן בחיפוש אחר מוטיבים רוחניים יהודיים ואוניברסאליים. באמצעות הצילום אני נוגעת בקונפליקטים, חלומות ופחדים שלי, אך גם מחזיקה ומהדהדת את רגשותיהם של האנשים סביבי. הצילום הוא עבורי כלי ביטוי ואמצעי ליצירת קשר עם העולם, עם אנשים ומקומות  וכן כלי רב-עצמה להשפעה ושינוי".

נשים בשחור ולבן 2005 - סיגל אדלמן

סיגל אדלמן - 'בסוד הדברים'. מוזיאון היכל שלמה, המלך ג'ורג' 58. א'-ה' 8:00-20:00, ו' 8:00-12:00. נעילה: 5.7.18.