הרכבת הקלה. צילום: רועי אלמן

דורשים רכבת קלה - גם בשעות הקטנות של הלילה: מאות תומכים חתמו בימים האחרונים על עצומה להפעלת הרכבת הקלה בשעות הלילה, בדומה לפרויקט קווי הלילה בו קווי האוטובוסים פועלים עד השעה 4 לפנות בוקקרעמוד פייסבוק שנפתח השבוע וצבר מאות עוקבים מבקש להעמיד את ירושלים בשורה אחת עם יתר בירות העולם ולהפעיל קו רכבת אל תוך השעות הקטנות הלילה.

העמוד "רכבת לילה אל העיר בירושלים", פרי יוזמתם של 'מרצ' בירושלים, פתח גם עצומת רשת המציעה מתושבי לעיר להצטרף אליהם בבקשתם לסיטיפס ולמשרד התחבורה.

"הקיץ הגיע ושוב אנחנו רואים שהרכבת הקלה פועלת רק עד 00:00 בלילה", נכתב בעצומה, "הסטודנטים והנוער בעיר יוצאים בחופש לבלות, העיר והשוק בלי מקומות חניה ועסקים רבים בעיר ירושלים פתוחים עד השעות הקטנות בלילה. גם בתי הקולנוע בעיר מקרינים סרטים שמסתיימים לאחר חצות".

הרכבת הקלה. צילום: רועי אלמן

"ירושלים היא עיר שגדלה ומתפתחת ועמה שלל מקומות בילוי ועסקים. הרכבת הקלה, שהפכה לכלי תחבורתי מרכזי בעיר, נבנתה בהשקעה גדולה כדי להפוך את העיר לנגישה יותר, בכל המובנים, לכולם. אך משום מה היא פועלת רק עד חצות. הגיע הזמן לשנות את המצב".

בעצומה משווים הכותבים את ירושלים לניו יורק ולמוסקבה, ומביעים תקווה שגם בה תפעל רכבת עד לשעות הלילה הקטנות לטובת הצעירים, הסטודנטים והתיירים המבלים בעיר. במסגרת הקמפיין עלו לרשת תמונות רבות של צעירים וצעירות שאוחזים בשלט עליו כתוב "רוצים רכבת לילה בירושלים" והם מצולמים על רקע פסי הרכבת בעיר.

אייל לוריא פרדס, מועמד מרצ למועצת העיר ציין כי "התחבורה הציבורית היא החמצן בדם של כל עיר מודרנית ורלוונטית, אם קטועים את יכולת ההסתמכות עליה בשעות הלילה, אנחנו נותרים ללא חמצן. התמיכה הרבה שקיבלנו מתחילת הקמפיין מראה עד כמה הביקוש לרכבת לילה אל העיר גבוה בייחוד בחודשי הקיץ, כשבני נוער וצעירים רבים בחופשות. יש לנו אחריות ערכית, תרבותית ובטיחותית לוודא כי כולם וכולן יוכלו להתנייד חופשי ברחבי העיר, גם אם הם גרים בבית הכרם או בפסגת זאב".

מסיטיפס הרכבת הקלה נמסר: "הרכבת פועלת משעות הבוקר המוקדמות ועד שעות הלילה בתדירות גבוהה בעבור ציבור הנוסעים. מערכת שכזו דורשת כמובן גם עבודות תחזוקה רבות הן לאורך הקו והן בקרונות עצמם ואלו מתקיימות ע"י צוותים העובדים בשעות הלילה המאוחרות במטרה לאפשר כמה שיותר שירות בשאר שעות היום והלילה. כך תוכנן הפרויקט ע"י המדינה וכך הוא מתבצע בפועל

"בחנו את הנושא יחד עם העירייה והמדינה מספר פעמים בעבר אולם נראה שבתנאים הנוכחיים ועם צי הרכבות הקיים לא ניתן להאריך את שעות פעילות הרכבת מעבר לקיים היום".

ממשרד התחבורה נמסר: "מספר רב של קווי לילה פועלים בין מרכז העיר לשכונות השונות בירושלים, קווים אלה מספקים את המענה לביקוש. בשעות הלילה חברת סיטיפס מבצעת עבודות תחזוקה של הקרונות לטובת בטיחות הרכבת, לכן לא ניתן להפעיל את הרכבות בלילה".