עומסים בתור לאוטובוס לירושלים. צילום: שלומית הדס

הדרך לבירה רצופה בקשיים: אחרי שהתבשרנו על עיכוב נוסף שצפוי בפתיחת קו הרכבת לירושלים, גם בקווי התחבורה לירושלים עולה תמונה עגומה ומדאיגה עומסים חריגים נרשמים ברציפי תחנת ארלוזרוב בתל אביב, מדובר בעומסים חריגים בהם תורים ארוכים של נוסעים משתרכים לאורך רציפי האוטובוסים העולים לבירה, בין הנוסעים הללו גם חיילים העושים את דרכם מידי יום לבסיסים ולבית, נוסעים טוענים כי כמות האוטובוסים היוצאים לירושלים פחתה מאוד וש׳אגד׳ לא  עומדת בעומסים שנוצרים בתחנה.

״אחד הקווים החשובים והעמוסים במדינה, וכך נראית תחנת המוצא שלו: מתחם קטן מכוסה גגון, ותור של 150-200 איש משתרך ממנו והלאה, ממתינים בשמש, בחום של 28 מעלות, חלקם באמצע הכביש, כאשר אוטובוסים חולפים דרך התור עצמו שהגיע כבר עד לכביש. האם כך ייאלצו הממתינים לעמוד גם באוגוסט כאשר הטמפ' הממוצעת בתל אביב היא 31 מעלות?", סיפר אחד הנוסעים.

צילום: שלומית הדס

חלי, חיילת ירושלמית סיפרה כי לא התורניות ולא השירות האינטנסיבי ביחידתה מהווה גורם שבירה עבורה אלה דווקא הנסיעות בקווי התחבורה מבסיס הקרייה בחזרה לבית. "אני לא זוכרת מתי ׳זכיתי׳ לשבת באוטובוס בדרך חזרה הביתה, התורים לא נגמרים והדבר בולט במיוחד ביום חמישי, התחנה הזו משרתת מאות ואם לא אלפי חיילים מידי יום ונראה שבאגד לא השכילו לתגבר את האוטובוסים ומשלמים עם המצב הזה".

יוסי סעידוב, ממייסדי '15 דקות', ארגון צרכני התחבורה הציבורית: "מדינת ישראל משקיעה מיליארדים בקו הרכבת המהיר מירושלים לתל אביב - אבל לא מסוגלת לקצר את התור הארוך, המיותר והשערורייתי המשתרך ברציפי האוטובוסים בתחנות. התור הארוך מאריך את זמן הנסיעה בעשרים דקות נוספות ומעודד את הנוסעים לעבור לרכב פרטי ובכך להחריף את משבר הפקקים״.

דובר אגד, רון רטנר מסר בתגובה: "באחרונה אכן נרשמו עומסים, בין היתר עם תחילת החופשה של התיכונים, אשר הביאה לגידול משמעותי ובלתי צפוי בקווי ירושלים ודבר שיצר עומס גדול. אגד תיגבר משמעותית את השירות בקווים וימשיך לתגבר ככל שיידרש כדי לתת מענה מיטבי לנוסעים".