אמבולנס (צילום: שאטרסטוק)

ההמתנה לאמבולנס, המוות והתביעה. תושב מזרח העיר בן 63 שהגיע להיבדק אצל רופא בקופת חולים כללית, נאלץ להמתין שעה וחצי לאמבולנס ובמהלך ההמתנה מת. כך על פי כתב התביעה שהוגש השבוע לבית משפט השלום בתל אביב על ידי בני משפחתו, אלמנתו וששת ילדיו, באמצעות עורכי הדין כרמי בוסתנאי וואסים עומר. התביעה לפיצויים הוגשה נגד שירותי בריאות כללית, הרופא המטפל ובית החולים אל־הילאל אל־אחמר, שמפעיל את האמבולנסים של הסהר האדום בעיר. על פי כתב התביעה הנזקים של התובעים נאמדים בכ־640 אלף שקל. 

בתביעה שהגישה טוענת המשפחה ל"רשלנות רפואית בדרגה החמורה ביותר, העולה כדי זלזול ואדישות לחיי אדם". עוד הם טוענים כי צוות המרפאה "לא דאג בתוך זמן סביר להזמין פינוי רפואי דחוף, לא דאג לביצוע בדיקת א־ק־ג לחולה, ולא ביצע שוק חשמלי בעת הופעת דום לב".

עוד נכתב בתביעה כי המנוח, שסבל מבעיות רפואיות שונות, הגיע למרפאת קופת החולים והתלונן בפני הרופא על כאבים בחזה שנמשכים כבר שעתיים. על פי התביעה בוצע לו תרשים א־ק־ג שלא הראה שינויים, אבל הדופק שלו לא היה סדיר והוא נראה חיוור. הרופא נתן לו ללעוס אספירין ונתן לו תרופת הרגעה דרך עירוי לווריד. על פי כתב התביעה, רק כעבור חצי שעה רשם לו הרופא הפניה לחדר מיון תוך תיאור התלונות. עוד צוין בתביעה כי ניידת הסהר האדום הגיעה למקום רק שעה וחצי לאחר קבלת הקריאה.

כשצוות הסהר האדום הגיע לקופת החולים המנוח כבר היה ללא דופק, ללא נשימה, ללא לחץ דם וללא חמצן. הצוות ביצע לו הנשמה, עיסוי לב וחיבור למכשיר החייאה חשמלי. ברישום שנעשה בקופת החולים נכתב כי החולה לקה בדום לב בעת ההמתנה לבואו של האמבולנס, ולאחר שניתן השוק החשמלי בפעם השלישית הוא חזר לנשום והדופק חזר והיה חלש, אך החולה נשאר ללא תגובה כלל. בהמשך דווח כי הוא נפטר בבית החולים ברמאללה. 

כללית: "כתב התביעה טרם התקבל ולכשיגיע תגובה מפורטת על כך תינתן במסגרת ההליך המשפטי".