אשר וינר- דרך חברון. הדמיה: תכנית אב לתחבורה

בניגוד למאבק הציבורי נגד העברת הרכבת הקלה בעמק רפאים, בשקט בשקט, ללא מאבק ציבורי מושקע ומתוקשר וללא הגשת עשרות התנגדויות, העירייה וצוות תוכנית אב לתחבורה החליטו לשנות תוכנית להפרדה מפלסית באזור תלפיות. זאת במטרה למנוע מצב של פגיעה בשורה של בתי עסק ומוסכים.

מדובר בתוכנית לשיקוע רחוב אשר וינר בצומת הפילבוקס שנועדה להקל על עומסי התנועה ולאפשר את מעבר קו הרכבת הקלה (הקו הכחול) בצומת. המנהרה תהא באורך של כ-150 מטר ותתחיל ברחוב האומן.

אשר וינר- דרך חברון. הדמיה: צוות אב לתחבורה

על פי התכנון המקורי נדרש היה להזיז קיר תמך ברחוב בית היוצר בתלפיות. הזזת הקיר היתה מבטלת כ-70 חניות ועלולה היתה לגרום מכה קשה לעסקים ולמוסכים שם ואף לאיים על המשך פעילותם. לאחר שנעשה סיור במקום נמצא פתרון הנדסי חלופי, שימנע את הצורך בהזזת הקיר והעסקים יוכלו להמשיך לפעול במתכונת הנוכחית.

המנהרה. הדמיה: צוות אב לתחבורה

בשבוע שעבר נערכה פגישה בין נציגי העירייה לבעלי העסקים ונציגי איגוד המוסכים בה עודכנו על שינוי התוכנית לבקשתם.

מנהל מינהל תלפיות בעירייה, גידי שון: "איתרנו פתרון אשר יאפשר להימנע מהזזת הקיר ומקומות החניה לא יפגעו והעסקים והמוסכים ימשיכו לעבוד כרגיל. בזכות המנהרה המתוכננת תצומצם משמעותית היקף התנועה בצומת הפילבוקס והרכבת הקלה תוכל לעבור שם ללא עצירות".