הכניסה לדרך בגין. 42 פצועים ב־22 תאונות בכביש. צילום: יואב דודקביץ'

הכבוד המפוקפק של דרך בגין: הכביש המהיר החוצה את העיר הוא גם המסוכן ביותר, עם הכי הרבה תאונות עם נפגעים בשנת 2017, קצת לפני דרך חברון ושדרות גולדה מאיר בדרך לרמות. כביש רמות הוא גם מקומם של שניים משלושת הצמתים המסוכנים ביותר בבירה, יחד עם צומת היציאה ממנהרת צה"ל ליד שער שכם.

רק באפריל האחרון פרסמה עמותת 'אור ירוק' נתונים על הרחובות האדומים ביותר ביישובי הארץ, שבהם נפגעו הכי הרבה אנשים בתאונות דרכים, על פי נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה (למ"ס) מהשנים 2016-2014. מהדו"ח עלה כי דרך חברון היתה הרחוב המסוכן ביותר בישראל, עם 114 בני אדם נפגעי תאונות בתקופה שנבדקה. אחריו ברשימה הופיעה דרך בגין, שבה היו באותה תקופה 104 נפגעים מתאונות.

הכניסה למנהרת צה"ל. צילום: יואב דודקביץ'

לאחרונה פרסמה הלמ"ס נתונים עדכניים המתייחסים לשנת 2017. מתברר מהם כי אותם שני כבישים ממשיכים להיות המסוכנים ביותר בבירה, אך לעומת דרך חברון שהמצב בה השתפר מעט, מספר התאונות בבגין רק עלה. בדרך הזאת נפגעו 42 אנשים לאורך השנה, לעומת דרך חברון שבה נפגעו "רק" 24 נהגים והולכי רגל באותה תקופה

בעשרת הרחובות עם מספר הנפגעים הגבוה ביותר בשנה זו מופיעים עוד שדרות גולדה מאיר, רחוב דוד המלך ורחובות באזור התעשייה גבעת שאול והר נוף.

מתוך דו"ח הלמ"ס

מתוך דו"ח הלמ"ס

נתוני הלמ"ס מעלים עוד כי מפגש הרחובות הנביאים, חיל האוויר ובן שדאד ענטרה במוסררה, ליד היציאה ממנהרת צה"ל, הוא הצומת עם מספר הנפגעים הגבוה ביותר בעיר ב־2017. אחריו נמצאים שני צמתים בשדרות גולדה מאיר - במפגש עם שדרות יגאל ידין וליד הר חוצבים. כצפוי, גם הצמתים לאורך דרך חברון מתאפיינים בתאונות רבות, וכך גם צומת עוזי נרקיס-פאגלין בפסגת זאב, צומת המצלבה בשדרות הרצוג ועוד

העירייה: "עיריית ירושלים משקיעה מאות מיליוני שקלים בפיתוח הכבישים ושיפור התשתית הבטיחותית ומבצעת בכל שנה עבודות לתכנון מחדש של רמזורים, סימון מעברי חציה, יצירת גל ירוק להולכי רגל לחצייה במסלולי תחבורה ציבורית ועוד, התקנת מעקות בטיחות ואלמנטים בטיחותיים נוספים. למרות העלייה התלולה בנפח התחבורה חלה בשנים האחרונות ירידה משמעותית במספר התאונות בעיר".

המשטרה: "כחלק מהמאבק בקטל בכבישים, משטרת ישראל מבצעת פעולות מניעה, הסברה ואכיפה בדגש על עבירות תנועה מסכנות חיים. בעקבות פעילות אכיפה רחבה של המשטרה בכבישים האדומים חלה בשנת 2018 ירידה משמעותית בכמות הנפגעים בתאונת הדרכים לעומת התקופה המקבילה ב־2017. בדרך בגין יש ירידה של 50 אחוז, בדרך חברון 13 אחוז, בצומת הנביאים ירידה של 75 אחוז ובצומת יגאל ידין־גולדה 38 אחוז".