יעקובוביץ' וענתבי ליד הזימר העתיקה. צילום: פרטי
המכוניות העתיקות למען הכביש העוקף: אספן המכוניות הירושלמי איציק יעקובוביץ' מצטרף למאבק הציבורי למען פתיחת כביש עוקף פסגת זאב (כביש 437), שנסלל לפני יותר מעשור אך נשאר עד כה סגור לתנועה. בשבוע שעבר הגיע יעקובוביץ' למחסום במכונית הזימר העתיקה שלו והסרטון שהעלה בפייסבוק זכה לאלפי צפיות בתוך ימים ספורים.

אם הכביש לא ייפתח עד אחרי החגים, הוא שוקל לארגן שיירת מחאה של עשרות רכבי אספנות מ'מועדון החמש' (מכוניות ישנות מהתקופה שבה עדיין היו לוחיות רישוי של חמש ספרות) מכל רחבי הארץ, שייסעו עד למחסום הנעול בכניסה לכביש.

"לא יתכן שכביש שהושקעו בו עשרות מיליונים ויכול להביא לשיפור משמעותי בחייהם של כל תושבי פסגת זאב יישאר נעול ללא הצדקה", אומר יעקובוביץ'. "בכל מכונית אספנות נתלה שלט שיקרא לשר לביטחון פנים גלעד ארדן לפתוח את הכביש לאלתר. נעשה מחאה צבעונית ולגיטימית. אי אפשר לשבת בחיבוק ידיים ולהשאיר את הכביש סגור ללא סיבה".

סגנית ראש העירייה יעל ענתבי, שהיתה זאת שצירפה את יעקובוביץ' למאבק, פנתה לאחרונה לשר ארדן וביקשה ממנו לזרז את הליכי פתיחת הכביש. לפני כשבועיים היא אף הרחיקה לכת וטענה שהכביש סגור בשל לחצים על השר מצד אנשי ליכוד ממעלה אדומים, שחוששים שהכביש יגביר את עומסי התנועה במנהרת הר הצופים. בלשכת השר ארדן ובעיריית מעלה אדומים הכחישו בתוקף את הטענות.

לפני כשנה שיפצה חברת מוריה את הכביש בכ־30 מיליון שקל. לקראת חודש מאי היה אמור להיערך טקס החנוכה הרשמי של הכביש במעמד שר התחבורה ישראל כץ וראש העירייה ניר ברקת, אך כשבוע וחצי לפני מועד האירוע הוא בוטל לאחר שהתברר שאין תקציב להפעלת עמדת הבידוק הביטחוני ביציאה לכיוון ירושלים. לקראת סוף מאי נקבע כי המשרד לביטחון פנים יופקד על הנושא ובתקציב המדינה הנוכחי אושר לכך תקציב מיוחד, אם כי במשרד טענו שהסכום שהוקצה לא יספיק לכיסוי כל העלויות. מאז ועד היום לא נעשה דבר בשטח ואין תאריך יעד או למועד פתיחת הכביש.