רכבת ירושלים - תל אביב. צילום: רועי אלמן

היום זה קורה: אחרי 17 שנה של תכנונים ובניה, ובאיחור של עשור - יש רכבת מהירה בין עיר הבירה של ישראל לנמל התעופה בן גוריון. הרכבת הראשונה יצאה מירושלים בשעה 6:30 ולהגיע לשדה התעופה כעבור 22 דקות. כ-400 נוסעים בלבד, מקבלים הבוקר את הפריבילגיה, לאחר שנרשמו מראש באתר הרכבת. בחודשים הקרובים זה יהיה הנוהל, על מנת לפקח בצורה הדוקה על פעילות הקו החדש. נוסע שירצה להזמין כרטיס נסיעה לנתב״ג יהיה חייב לעשות זאת מראש, באמצעות אתר רכבת ישראל, ללא תשלום. 

צילום: לירן תמרי

מוקדם יותר השבוע, כ-48 שעות לפני הפעלת הקו המהיר מי-ם לת"א, גורמי הכבאות וההצלה העניקו אישור בטיחות להפעלת הקו. גורם בכבאות מסר למיינט ירושלים "לרכבת ניתן אישור זמני שיעמוד בתוקף למשך 30 יום, בתקופה הזו נדרש לתקן עוד מספר ליקויים, חשוב לציין שהליקויים לא מסכנים חיים ובטח לא דחייה של הפעלת הקו, ברגע שהליקויים יתוקנו יהפוך האישור הזמני לאישור קבוע". 

ליאת בר אשר, תושבת ירושלים שעובדת באזור המרכז ״מרגיש כמו יום חג, התחנה מאוד מרשימה ונראה שתוכנן בה זמן והשקעה רבה, לא מסוג הדברים שאנחנו רואים בישראל. למרות שהקו לא ישיר עדיין משתלם עבורי, כנוסעת בקווי האוטובס הבין עירוניים לנסוע ברכבת, המתנה קצרה לא תזיק, מגיע גם קצת פרגון״

המחירים בקו הרכבת החדש

רכבת ישירה לתל אביב? ״מקווים שבעוד כמה חודשים״ 

מי שיבקש להגיע לתל אביב באמצעות הרכבת, יאלץ לבצע החלפה בנתב״ג, שצפויה להיארך כ-12 דקות. חישמול המסילה בין נתב״ג לת״א נמשך גם בימים אלו, וצפוי להימשך ״מספר חודשים״ כך לדברי גורם ברכבת ישראל. ברגע שהחישמול יושלם, יכולו תושבי ירושלים להגיע ישירות מעיר הבירה לתל אביב, בתוך כ-28 דקות וללא החלפה.

 הדרגנועים בתחנת "נבון". צילום: רועי אלמן