מקפצה לעתיד – מלגות לימודים בישראל

אנשים רבים חוששים להירשם ללימודים ומחכים עד שתקרה בדרכם הזמנות כלכלית מוצלחת שתעניק להם אפשרות לממן את הלימודים. עבור אותם מתלבטים מדינת ישראל הוציאה לפועל תוכניות מלגות שונות שאמורות לסייע לסטודנטים לעבור את תקופת הלימודים בלי לחץ ודאגות. במאמר הבא תוכלו להכיר את המלגות השונות מה תנאי הקבלה ואילו אוכלוסיות זכאיות להן.
מלגת לימודים
תוכן עניינים

מהן מלגות לימודים?

מלגות לימודים הן סיוע כספי הניתן לסטודנטים ע”פ צרכים כלכליים, כישרונות מיוחדים או הישגים אקדמיים. מטרת המלגות היא להעניק הקלה משמעותית על ההוצאות השונות הקיימות לסטודנטים כגון : שכר לימודים, ספרים והוצאות המחיה. הרעיון המרכזי של המלגה או מטרת העל אפשר לקרוא לזה ככה היא ליצור שוויון הזדמנויות בקרב סטודנטים שונים ולהבטיח שכל סטודנט יכול ללמוד בלי קשר למצב הכלכלי ובהמשך לבנות חברה שווה שבה אוכלוסיות שונות משתלבות בשוק העבודה. 

סוגי מלגות הקיימות כיום

בישראל קיימות מלגות שונות שכל אחת צריכה לענות על צרכים שונים ותנאי קבלה מסוימים:

מלגות הצטיינות

לסטודנטים בעלי הישגים לימודיים גבוהים שאיתרו אותם כמוכשרים ויוצאי דופן. מטרת המלגה היא לתגמל אותם על העבודה הקשה.

מלגות סיוע כלכלי

לסטודנטים המתמודדים עם קשיים כלכליים בחיי היום יום וצריכים בנוסף לשלם תשלומים נוספים לצורך למידה דבר שמקשה עליהם. לכן המלגה מעניקה סיוע כספי וסבסוד עלויות.

מלגות על סמך כישרון

המלגות מכוונות לסטודנטים בעלי כישרונות מיוחדים כמו : ספורט, אומנות, שירה ועוד ומעודדות התקדמות והצלחה.  

מלגות לאוכלוסיה מיוחדות

בישראל קיימות אוכלוסיות שפחות מיוצגות בהשכלה גבוהה, לצורך שילוב שלהן וקידום בשוק העבודה המלגות מסייעות להתמודד עם שכר הלימוד והעלויות הנוספות.

אוכלוסיות הזכאיות למלגות בישראל

בישראל קיימות אוכלוסיות שונות והמדינה מורכבת מקשת שלמה של אנשים ותרבויות. לכן המדינה הקימה מלגות שיסייעו לכולם:

מסיימי תיכון

קיימות מלגות שונות לתלמידים שסיימו תיכון כדי לעודד אותם למצוינות לתחילת לימודי אקדמיה מוקדמים.

חיילים משוחררים

קיימות מלגות שונות שמסייעות ללוחמים/לוחמות שהשתחררו מהצבא וברצונם לגשת ללימודים אקדמיים.

סטודנטים לתואר ראשון/שני

מלגות לסטודנטים במהלך מסע הלימודים שלהם. המלגות המגיעות כדי לעודד ולהקל על אותם סטודנטים בזמן התארים ולהעניק מוטיבציה להמשיך ללמוד.

מיעוטים ואוכלוסיות ללא ייצוג

כיום קיימות מלגות רבות לצורך פיתוח ושילוב של אוכלוסיות ללא ייצוג ומיעוטים בישראל ביניהן ניתן לראות את קהילת יוצאי אתיופיה, סטודנטים מהפריפריה וגם ללימודים לחרדים קיימות מלגות שמעודדות שילוב וצמיחה לימודית.

מציאת מלגות

במידה ואתם מעוניינים למצוא את המלגות השונות. מספיק לכם חיפוש פשוט באינטרנט וכבר תקבלו את המבחר השלם שייקח אתכם ישר להצלחה. לצורך מציאת מלגות קיימים אתרים שונים כמו: לימודים בישראל, האגף לחיילים משוחררים למי שיצא מהצבא, כל זכות להבנת הזכויות ועוד.

לסיכום

בישראל קיימות מלגות שכל תפקידן הן לסייע לכם במסע הלימודים ולהקל על הדרך, אז תתחילו לחפש את המלגה שלכם. שיהיה לכם בהצלחה !

דילוג לתוכן